خبرگزاری کار ایران

کلانتری:

تعهدات پاریس هیچ محدودیتی برای توسعه کشور ایجاد نمی‌کند/ تیرماه امسال شش روز باید تعطیل می‌شد/ محیط زیست نباید سیاسی باشد

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۲۰۴

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درمورد مخالفت این سازمان با انتقال آب بدون بررسی کارشناسی و «معاهده پاریس» و مخالفت برخی با آن توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، عیسی کلانتری در دیدار با نمایندگان هیات مدیره شبکه ملی سمن‌‌‌‌های زیست محیطی گفت: عده‌ای می‌گویند عضویت در معاهده پاریس باعث عقب‌‌‌‌افتادگی کشور، عدم توسعه، فقر و بدبختی می‌شود. در صورتی که قضیه کاملا بر عکس است و وقتی با عدد و رقم با این افراد صحبت می‌شود، خود را کنار می‌کشند.

وی با بیان اینکه طبق قرارداد پاریس ما تنها باید چهار درصد کاهش کربن داشته باشیم که حدودا معادل ۷۲ میلیون تن است، اظهار داشت: طبق قانون برنامه ششم توسعه و آنچه مصوب شده تا پایان ۱۴۰۰ باید ۲۰ درصد کاهش کربن داشته باشیم. براساس دستور رهبری و چارچوب چشم انداز ۱۴۰۴ باید ۴۱ درصد تولید کربن کاهش پیدا کند که این میزان حدود ۷۳۲ میلیون تن است.

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه تعهدات پاریس به مراتب کمتر از تعهدات قانونی است و هیچ محدودیتی برای توسعه کشور ایجاد نمی‌کند، تصریح کرد: باید به عنوان سازمان محیط زیست دستورات رهبری را اجرا کنیم که این به معنای کاهش ۴۱ درصدی است.

کلانتری اشاره به اینکه تهدید محیط زیست انسانی بسیار بیشتر از محیط زیست طبیعی است، خاطرنشان کرد: آلودگی کلانشهرها بزرگترین خطر است، به طوری که در تیرماه امسال شش روز آلودگی ازون به حدی بالا بود که شهر باید تعطیل می‌شد.

وی با بیان اینکه سمن‌ها باید آموزش ببینند و درباره مسائل محیط زیست انسانی بیشتر دانش و حساسیت داشته باشند، ابراز داشت: وقتی آموزش نمی‌دهیم دانسته‌ها تنها در حوزه‌های محدودی می‌ماند و ما هم به تنهایی نمی‌توانیم از پس مشکلات بربیاییم. باید به خسارت‌‌‌‌هایی که محیط زیست انسانی می‌‌‌بیند و از چشم‌‌ها پنهان است نیز توجه شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه محیط زیست نباید سیاسی باشد، عنوان کرد: با سیاستگذاری آب در سازمان محیط زیست موافقم، اما مخالفم سازمان، مجری باشد. ما اینجا سیاستگذار و پایشگر هستیم. در واقع، محیط زیست نباید کار اجرایی برعهده بگیرد. کارهای اجرایی باید در راه توسعه محیط زیست باشد.

کلانتری با بیان اینکه با انتقال دادن یا ندادن آب بدون نتیجه و بررسی کارشناسی مخالف است، یادآور شد: مصرف آب در حوزه کشاورزی باید بررسی و مدیریت شود. در حوزه صنعت ما معترضیم که چرا در محل‌هایی که آب نیست «صنعت آب‌بر» وجود دارد. نمی‌توانیم بگوییم مردم به خاطر آب شرب مهاجرت کنند و به کلانشهرها بروند.

وی با تاکید بر اینکه اساس محیط زیست برای مردم است و بر مبنای ضوابط باید رفتار کنیم، بیان کرد: عرصه‌های محیط زیست نباید به روی مردم ممنوع شود. باید با ضوابط مشخص، امکان استفاده مردم فراهم شود.‌ یافته‌های حوزه محیط زیست باید به مردم منتقل و آموزش داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز