خبرگزاری کار ایران

دلخوش در نطق میان دستور:

نقش هیات رئیسه در حفظ حرمت خانه ملت بسیار مهم است

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۲۰۵

یک نماینده مجلس گفت: سه سال پیش در استان گیلان به وزیر اطلاعات گفتم مگر می‌شود که در کشوری مانند چین با یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون جمعیت در فضای مجازی توهینی صورت نمی‌گیرد ولی در فضای مجازی ما به مقدسات، خدمتگزاران، مجلس و قوای مختلف توهین می‌شود باید این حرمت را نگه داریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سید کاظم دلخوش در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۸ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با گرامیداشت هفته معلولان گفت: طرحی در مجلس در ارتباط با آتش نشانان و پاکبانان شهرداری وجود دارد که از نمایندگان انتظار داریم آن را سریع تر تعیین تکلیف کنند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری فرموده امام خمینی ( ره ) مبنی بر اینکه مجلس فضائل ملت است، افزود: باید شان و حرمت مجلس را حفظ کنیم و نباید تریبون مقدس مجلس تبدیل به تریبون تبلیغاتی بشود در این رابطه برخی همکاران نطق‌هایی می‌کنند که در شأن مجلس نیست.

وی ادامه داد: اینکه یک نماینده در حوزه انتخابیه خود به خوبی پاسخگوی مردم نبوده و هیچ فشاری بر دوشش نیست نباید همه نمایندگان را در مظان اتهام قرار دهد و باعث شود که فضای مجازی ناسالم به قضایا و مشکلات دامن بزند.

دلخوش یادآور شد: سه سال دارم تاکید می کنم و تذکر می دهم که فضای مجازی خوب است اما فضای ناسالم خوب نیست. مسئولان و افرادی که مقام معظم رهبری شما را برای اصلاح این حوزه انتخاب کردند چرا توجه نمی‌کنید؟ امروزه خانواده‌های ایرانی از دست فضای مجازی ناسالم در معرض خطرند؛ برخلاف آیات و روایات قرآن و جایگاه مومنان و مسلمانان متاسفانه برخی به مشکلات دامن می زنند.

دلخوش با یادآوری اینکه اینجا خانه ملت و محل تصمیم گیری برای ملت است، تصریح کرد: مجلس از ارکان نظام است و اگر آسیب ببیند؛ نمایندگان به جای پرداختن به حواشی به دنبال رفع مشکلات حوزه انتخابیه باشند؛ مردم مشکلات را به ما سوق می‌دهند بنابراین نباید یکدیگر را در این جا مورد خطاب نادرست قرار دهیم بی شک اگر از این تریبون به درستی استفاده نکنیم در خارج از این جا خصوصا در فضای مجازی به این سوءاستفاده‌ها دامن می زنند.

دلخوش افزود: سه سال پیش در استان گیلان به وزیر اطلاعات گفتم مگر می‌شود که در کشوری مانند چین با یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون جمعیت در فضای مجازی توهینی صورت نمی‌گیرد ولی در فضای مجازی ما به مقدسات، خدمتگزاران، مجلس و قوای مختلف توهین می‌شود باید این حرمت را نگه داریم.

وی با یادآوری اینکه نقش هیات رئیسه در حفظ حرمت خانه ملت بسیار مهم است، گفت: هیات رئیسه بی‌حال نباشد در این رابطه ورود  و جلساتی را برگزار کند و حتی اگر لازم باشد نمایندگان برای چگونگی سخت گفتن پشت تریبون آموزش ببینند؛ اکثریت مردم به نمایندگان رای دادند و باید شان آنها حفظ شود در این رابطه نباید به گونه ای عمل کنیم که در جامعه تشویش ایجاد شود؛ اگر مردم احساس می کنند من دلخوش ارزش این جایگاه را ندارم رای ندهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از جهادکشاورزی خواست مشکلات زمین های کشاورزی و منابع طبیعی و قیر را حل کند و گفت:۹ ماه از سال گذشته و هنوز قیر به شهرستان ها تحویل داده نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز