خبرگزاری کار ایران

تربتی‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

بررسی راه‌های تامین منابع مورد نیاز برای واقعی کردن نرخ خرید تضمینی گندم در کمیسیون کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۹۸۶

سخنگوی کمیسیون کشاورزی گفت: مقرر شد در بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ در کمیسیون کشاورزی، کمیسیون تلفیق و صحن مجلس راه‌های تامین منابع مورد نیاز برای واقعی کردن نرخ خرید تضمینی و حمایت از تولیدات کشاورزی و کشاورزان مشخص و اقدامات عملی بعمل آید.

نورمحمد تربتی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره جلسه امروز کمیسیون کشاورزی گفت: جلسه کمیسیون کشاورزی با موضوع "بررسی عملکرد بودجه مصوب سال ۱۳۹۷ وزارت جهاد کشاورزی و نیازهای بودجه‌ای جهت اجرای احکام قانونی بخش کشاورزی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور" در روز یکشنبه تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه معاون برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی عملکرد  بودجه ۹۷ بخش کشاورزی را اعلام نمود که بودجه مصوب بخش کشاورزی در سال ۹۷متناسب با احکام پیش بینی شده در برنامه ششم نبوده و حدود ۲۰ درصد مورد نیاز بوده است. بودجه تخصیصی به بخش کشاورزی از مصوب سنواتی سال ۹۷ حدود ۱۹ درصد می باشد لذا بودجه تخصیصی سال ۹۷ تکافوی نیازهای زیر ساختی و توسعه ای بخش کشاورزی را ننموده است و طرحهای آب و خاک مربوط به انتقال و ذخیره آب، آبیاری نوین، و قنوات و ...بلا اجرا مانده ست.
 
سخنگوی کمیسیون کشاورزی یادآور شد: پیرامون امکان افزایش نرخ تضمینی خرید گندم اعلام شد که گندم خریداری شده از کشاورزان بمقدار ۷/۵ میلیون تن با نرخ کیلویی ۶۶۵ تومان برای مصارف انسانی و بمقدار ۳ میلیون تن با نرخ ۹۰۰ تومان برای مصارف صنوف و صنعت استفاده می شود و گرانتر شدن نرخ گندم موجب فشار اقتصادی به مصرف کنندگان می شود. لذا تامین اعتبار ناشی از افزایش نرخ گندم نیاز به افزایش نرخ نان و سایر فرآورده های مربوط به گندم می شود.
 
تربتی‌نژاد اظهار کرد: در پایان مقرر شد در بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ در کمیسیون کشاورزی، کمیسیون تلفیق و صحن مجلس راه‌های تامین منابع مورد نیاز برای واقعی کردن نرخ خرید تضمینی و حمایت از تولیدات کشاورزی و کشاورزان مشخص و اقدامات عملی بعمل آید.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز