خبرگزاری کار ایران

گزارش مرکز پژوهش‌ها درباره عملکرد پنج ماهه هدفمندی یارانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۳۶۴

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بررسی عملکرد پنج ماهه هدفمندی یارانه‌ها و آسیب شناسی آیین نامه اجرایی آن پرداخته است.

به گزارش ایلنا، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گزارشی با عنوان «بررسی عملکرد پنج ماهه هدفمندی یارانه ها و آسیب شناسی آیین نامه اجرایی آن (موضوع تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۷)» و در سه  بخش "تبصره ۱۴ قانون بودجه و تغییرات آن نسبت به سال گذشته "،‌" عملکرد منابع و مصارف قانون هدفمندی در پنج ماه ابتدای سال جاری" و "نکاتی پیرامون آیین نامه اجرایی تبصره۱۴  قانون بودجه تهیه کرده است.

بر اساس این گزارش طبق تبصره ۱۴ اعتبار مربوط به یارانه نقدی و غیرنقدی به خانوارها، ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده که دولت باید تعداد یارانه بگیران را از ۷۶ میلیون نفر به ۵۶ میلیون نفر برساند، اما در پایان پنج ماهه نخست سال گزارشی درباره حذف سه دهک بالای درآمدی توسط دولت ارائه نشده است.

همچنین تا پایان پنج ماهه نخست سال وصول منابع هدفمندی ۳۷۷ هزار میلیارد ریال بوده که از این مبلغ ۱۷۸ هزار میلیارد ریال به یارانه نقدی و غیرنقدی اختصاص یافته است .این به معنای انحراف حدود ۵۰ هزار میلیارد ریالی از مقدار مصوب پنج ماهه پرداخت یارانه نقدی است که حتی با در نظر گرفتن مجوز جابجایی ۱۰ درصدی بین ردیف ها نیز این انحراف وجود خواهد داشت.

در بخش دیگری از این گزارش آمده که طبق برآوردها با دلار  ۸۰۰۰ تومانی، حدود ۳۸۰ هزار میلیارد ریال درآمد از این محل به دست خواهد آمد، اما فقط ۱۵۷ هزار میلیارد ریال از آن برای هدفمندی در نظر گرفته شده است. به نظر می‌رسد مازاد منابعی که تا سقف ۱۱۰ هزار میلیارد ریال می‌تواند از محل صادرات فراورده‌ها حاصل شود، نادیده گرفته شده است.

متن این گزارش را در اینجا می خوانید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز