خبرگزاری کار ایران

۲۳ و ۲۴ دی ماه؛

سومین کنفرانس امنیتی تهران برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۲۹۸

در چارچوب سومین کنفرانس امنیتی تهران، همایش «صلح و ثبات در غرب آسیا؛ یک منطقه، یک سرنوشت» روز دوشنبه ۲۶ آذرماه ۱۳۹۷ از ساعت ۸:۳۰ در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در تهران برگزار می­‌شود.

به گزارش ایلنا، سومین کنفرانس امنیتی تهران با عنوان «امنیت منطقه‌ای در غرب آسیا، چشم‌انداز ثبات، همکاری و پیشرفت جمعی» در روزهای  ۲۳ و ۲۴ دی ماه ۱۳۹۷ با حضور شخصیت‌ها و اندیشمندان داخلی و خارجی در تهران برگزار خواهد شد.

بنابر اعلام دبیرخانه سومین کنفرانس امنیتی تهران همایش ۲۶ آذرماه که با عنوان  «صلح و ثبات در غرب آسیا؛ یک منطقه، یک سرنوشت» در آسیا برگزار می‌شود، یکی از دو پیش کنفرانس  ، نشست امنیتی تهران است و پیش کنفرانس دوم نیز با عنوان “سیاست‌های دفاعی- امنیتی همکاری‌جویانه در غرب آسیا “ ۱۷ دی ماه برگزار خواهد شد.

همایش «صلح و ثبات در غرب آسیا، یک منطقه، یک سرنوشت» با همکاری مرکز مطالعات سیاسی و بین ­المللی وزارت امور خارجه، مرکز بررسی­ های استراتژیک ریاست جمهوری، شورای راهبردی روابط خارجی ، دبیرخانه کنفرانس امنیتی تهران و با سخنرانی دکتر کمال خرازی آغاز می شود.  موضوعات این همایش نیز در قالب سه پنل مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

پنل اول همایش به ریاست سید محمدکاظم سجادپور رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین ­المللی وزارت امور خارجه و با موضوع  «جمهوری اسلامی ایران و نظم منطقه­ ای در حال ظهور در غرب آسیا»برگزار خواهد شد و سخنران اصلی این پنل سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه است.

دومین پنل هم با عنوان «راهبرد امنیتی کنشگران منطقه ­ای و فرامنطقه­ ای در غرب آسیا»، به ریاست محمدباقر خرمشاد، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی برگزار می شود.

پنل سوم با عنوان «منازعه، همکاری، توسعه و همگرایی در غرب آسیا» به ریاست حسام ­الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور و با سخنرانی  سید محمود علوی وزیر اطلاعات برگزار خواهد شد.

دومین کنفرانس امنیتی تهران با موضوع «امنیت منطقه‌ای در غرب آسیا، چالش‌ها و روندهای نوظهور” دی ماه سال ۹۶  در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد و در آن تعدادی از مقامات عالیرتبه داخلی و خارجی از جمله کمال خرازی، حسام الدین آشنا، علی لاریجانی رییس مجلس، وزیران دفاع فعلی و سابق جمهوری اسلامی ایران، یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان، جک استراو وزیر امور خارجه پیشین انگلیس، نخست‌وزیر سابق ایتالیا، معاون وزیر خارجه تاجیکستان، مشاور رییس‌جمهوری لبنان، رییس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق و تعدادی از سفرای خارجی مقیم تهران و اساتید حوزه روابط بین الملل شرکت داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز