خبرگزاری کار ایران

واشنگتن فری‌بیکن خبر داد؛

تلاش جمهوری‌خواهان برای افزایش فشار بر بانک‌های ایران و مقابله با ساز و کار ویژه مالی اروپا

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۲۱۲

جمعی از نمایندگان جمهوری‌خواه به رهبری تد کروز در تلاش برای تهیه طرحی هستند که طی آن بتوانند به بهانه واهی حمایت مالی از تروریسم و پولشویی دسترسی بانک‌های ایران به سیستم مالی جهانی را قطع کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن فری‌بیکن، مخالفان ایران در کنگره آمریکا در حال تهیه مقدمات برنامه‌ریزی برای ایجاد یک کمپین همه‌جانبه در رابطه تهیه لیست سیاه، تحریم‌ و قطع دسترسی بانک‌های ایرانی به بهانه حمایت مالی از تروریسم و پولشویی هستند.

این طرح جدید که توسط تد کروز و متحدان وی در کنگره و مجلس سنا برنامه‌ریزی شده است، به دنبال آن است که به بهانه‌های واهی دسترسی بانک‌های ایران به سیستم مالی جهانی را قطع کند.

این طرح همچنین برای مقابله با روش‌های جایگزین تامین مالی که قرار است توسط ایران و متحدان اروپایی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا مورد استفاده قرار گیرد، دستورکارهایی خواهد داشت.

در این قانون همچنین تمامی بانک‌های ایران به عنوان تهدیدی برای تروریسم و پولشویی معرفی و برنامه‌ریزان آن ترامپ را به کند بودن در اجرای تحریم‌های علیه ایران متهم کرده‌اند و مدعی عستند که این کار برای راضی نگه داشتن مشتریان اروپایی صورت گرفته است.

پیشنهاددهندگان این طرح مدعی هستند که این مساله در پی گزارش‌هایی که نشان دهنده دخالت ایران در بازار ارزهای خارجی است تا بتواند رکود خود را جبرن کند، مطرح شده است.

برخی نمایندگان جمهوری‌خواه از جمله «مارکو روبیو»، «تام کاتن»، «تام تیلیس»، «کوری گاردنر»، «سندی هاید اسمیث» و «تاد یانگ» حمایت خود را اطر طرح تدکروز اعلام کرده‌اند اما هنوز زمان رأی‌گیری در مورد این طرح مشخص نشده است.

در این گزارش آمده است که به دلیل مخالفت وزارت خزانه‌داری آمریکا با تحریم‌های بیشتر علیه ایران، طران این قانون تلاش می‌کنند از این طریق عملکرد وزارت خزانه داری امریکا را مورد سوال قرار دهند.

در همین رابطه یک منع آگاه در کنگره آمریکا اعلام کرد که وزارت خزانه داری با کوتاه‌ا»دن در برابر اروپا باعث حفظ ارتباط ایران با سیستم مالی جهانی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز