خبرگزاری کار ایران

عارف درجزیره کیش:

مناطق آزاد باید به عنوان حلقه اتصال اقتصاد کشور با اقتصاد جهانی باشند

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۵۷۹

رئیس فراکسیون امید تاکید کرد:مناطق آزاد باید به عنوان حلقه اتصال اقتصاد کشور با اقتصاد جهانی باشند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در آیین کلنگ زنی هتل ۷ ستاره طلایی کیشگفت: در سند چشم اندازافق ۱۴۰۴ جهت گیری روشنی در ارتباط با پیشرفت و توسعه کشور داریم. رشد اقتصادی بالاتر از ۶و نیم و تا ۸ درصد به طور متوسط و دستیابی به شاخص های تک رقمی در تورم و بیکاری میثاق همه ما درسند چشم انداز ۱۴۰۴ است. اگرچه با این شاخص ها فاصله داریم اما رسیدن به این اهداف امکانپذیر است و باید تلاش کنیم.

ریوی تاکید کرد: در رشد اقتصادی نیاز به سرمایه گذاری داریم. جهت گیری اصلی در این حوزه بر سرمایه گذاری ایرانیان داخل و خارج از کشور است و به صورت متوسط حداقل ۱۰۰ میلیارد سرمایه گذاری برای دستیابی به این میزان رشد اقتصادی باید داشته باشیم. برای تحقق این هدف باید مکانیزم ها با وجود تحریم ها درجهت استقبال و جذب سرمایه گذاران قرار گیرد.

وی یکی از مزیت های کشور ما را گردشگری برشمرد و گفت: چه با نگاه فرهنگی وچه با نگاه اجتماعی یکی از مزیت های کشور ما گردشگری است. به صورت متوسط دراین بخش می توانیم سالانه ۲۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.

عارف با اشاره به نقش قانونی مناطق آزاد به عنوان حلقه اتصال اقتصاد کشور با اقتصاد جهانی تصریح کرد:  افتتاح این هتل در جزیره کیش در هر دو مسیر اهداف اقتصادی و گردشگری کشور است.

وی در پایان تاکید کرد: جزیره کیش در حوزه تعاملات اقتصادی کشور در عرصه بین المللی همواره پیشتاز بوده است و با حضور هیات مدیره کنونی جزیره کیش، این منطقه آزاد کشور می تواند سرآمد و الگوی همه مناطق باشد و مناطق آزاد کشور با تکیه بر ظرفیت ها نقش خود را در توسعه اقتصاد ملی به ویژه درشرایط تحمیلی با تدبیر و سعه صدر ایفا کنند.

گفتنی است آیین کلنگ زنی هتل ۷ ستاره برج های طلایی کیش با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، رییس فراکسیون امید مجلس، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، سرمایه گذران و نمایندگان جوامع و اصناف جزیره و جمعی از مسئولان محلی چهارشنبه ۲۱ آذر برگزار شد.

این هتل در زمینی به وسعت ۱۶ هزار مترمربع و در ۱۰ طبقه با هزینه ای بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان تا سال ۱۴۰۱ هجری شمسی در جزیره کیش ساخته می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز