خبرگزاری کار ایران

تلاش اوپک برای پیدا کردن جایگزین‌های نفت ایران در بازار

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۵۷۷

بر اساس گزارش اوپک کاهش صادرات نفتی ایران به دلیل تحریم‌های ایالات متحده ادامه می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود که ایران در سال ۲۰۱۹ با کاهش تقاضا برای نفت خود مواجه شود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بر اساس گزارش اوپک کاهش صادرات نفتی ایران به دلیل تحریم‌های ایالات متحده ادامه می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود که ایران در سال ۲۰۱۹ با کاهش تقاضا برای نفت خود مواجه شود.

اوپک در ادامه افزود که جایگزین‌هایی برای پر کردن فقدان نفت ایران در بازار وجود دارد.

در گزارش ماهانه، اوپک اعلام کرد تولید نفت با وجود تحریم‌های آمریکا علیه ایران تنها چیزی در حدود ۱۱ هزار بشکه در روز کاهش یافته است و به مقدار ۳۲.۹۷ میلیون بشکه در روز رسیده است، چراکه در این مدت عربستان سعودی تولید نفت را با قدرت ادامه داده تا به عنوان جایگزینی برای نفت ایران ایفای نقش کند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت همچنین اعلام کرد که تقاضا برای نفت خام در سال ۲۰۱۹ به ۳۱.۴۴ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت، که به مقدار صد هزار بشکه کمتر از مقداری است که ماه گذشته پیش‌بینی شده بود، این شرایط در حالی اتفاق می‌افتد که تولید نفت در جریان است اما رکود اقتصادی باعث محدود شدن تقاضا می‌شود.

اوپک و متحدانش هفته گذشته برای کاهش عرضه نفت در سال ۲۰۱۹ توافق کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز