خبرگزاری کار ایران

شهبازی‌نیا:

تغییر ساختاری آزمون وکالت در دستور کار نیست/ احتمالا نتایج آزمون دی ماه اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۲۱۸

رئیس اسکودا درباره پیش‌بینی اعلام نتایج آزمون وکالت گفت: تاریخ دقیق مشخص نیست اما شاید در دی ماه باشد. تلاش داریم که زودتر انجام شود. برای سال آینده هم ما بر اساس قانون آزمون را برگزار می‌کنیم. الان تغییر ساختاری آزمون در دستور کار نیست و به صورت فعلی برگزار خواهد شد که در مهرماه ثبت نام داریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نشست خبری مشترک عیسی امینی رییس کانون وکلای دادگستری مرکز و مرتضی شهبازی‌نیا رییس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران ( اسکودا) صبح امروز برگزار شد.

شهبازی‌نیا در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از آزمون سال ۹۷ چه بود، گفت: این آزمون از حیث نظم و دقت مثال‌زدنی بود و ارزیابی سازمان سنجش و کانون همین است. راجع به محتوای سوالات، کلید آزمون در اختیار ما قرار نگرفته است. ایراداتی مطرح شده نسبت به گذشته کم است و سوالی که اشتباه باشد گزارش نشده و سوال اختلافی یعنی دو گزینه صحیح وجود داشته باشد هم نبوده اما باید توجه کنیم که اختلاف نظر در علم حقوق حتما وجود دارد. این سوال‌ها و کلید آزمون در اختیار ما قرار نگرفته است اما به اعتراضات رسیدگی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره پیش‌بینی اعلام نتایج آزمون وکالت و همچینین سوالی درباره جزئیات آزمون سال بعد گفت: تاریخ دقیق مشخص نیست اما شاید در دی ماه باشد. تلاش داریم که زودتر انجام شود. برای سال آینده هم ما بر اساس قانون آزمون را برگزار می‌کنیم. الان تغییر ساختاری آزمون در دستور کار نیست و به صورت فعلی برگزار خواهد شد که در مهرماه ثبت نام داریم. آزمون مرکز مشاوران مستند بر قانون سوم توسعه بوده و بعد از آن زمان گفته شده بود که نباید آزمونی برگزار شود که مجلس هم گفته بود این به، استناد برنامه سوم، بوده است اما اینکه پایان آن چه موقع باشد را مجلس باید تعیین کند.

شهبازی نیا در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه خبرهایی شنیده می‌شود که طرح جامع وکالت به صحن مجلس رسیده و در کمیسیون قضایی مطرح و رسیدگی نشده است، گفت: اگر این اتفاق بیافتد که خلاف آیین‌نامه است. بعید می‌دانم این کار انجام شده باشد. به نظر من این شایعه‌ای است که برای آثار روانی که دارد، مطرح شده است. عده‌ای مقاصد غیرحرفه‌ای دارند و مقاصد آن‌ها سیاسی است و عده‌ای دیگر شاید جذب این شعارها شده باشند و این باید در کمیسیون مطرح و بررسی شود و بعد در صحن بیاید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز