خبرگزاری کار ایران

پوتین:

حل و فصل موضوع سوریه نیازمند توجه جدی به موقعیت اساسی‌ تهران_دمشق است

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۱۲۶

رئیس‌جمهور روسیه در نشست روسای جمهور کشورهای عضو بریکس در بوینس آییریس آرژانتین گفت: حل و فصل موضوع سوریه نیازمند توجه جدی به موقعیت اساسی‌ تهران، دمشق است.

به گزارش ایلنا به نقل از اینترفکس، پوتین در حاشیه نشست جی ۲۰ در بوینس آیرس آرژانتین با تاکید بر اینکه روسیه در مبارزه با تروریسم نقش قابل توجهی دارد،

وی در پاسخ به سوالی درباره دیدارش با ترامپ گفت: از لغو دیدار با ترامپ که از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود، متاسفم و امیدوارم نشست با ترامپ برگزار شود، اما  زمانی که ایالات متحده برای این دیدار آمادگی داشته باشد با این وجود پیش‌بینی دقیقی برای دیدار با ترامپ وجود ندارد.

رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از صحبت‌های خود  با تاکید بر اینکه ما نسبت به وقایع اوکراین بی‌تفاوت نیستیم، چرا که این کشور به ما نزدیک است، گفت: کشتی‌های اوکراین در تنگه کرچ باعث تحرکاتی شدند و مسکو به اقدامات کیف واکنش نشان می‌دهد.

پوتین با بیان اینکه دولت نظامی کیف، اوکراین را طیف به قابل اعتماد و غیر قابل اعتماد تقسیم می‌کند، گفت: در مورد تبادل ملوانان اوکراین هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است ، اما بررسی‌ها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه امیدوار است منطقه ادلب به زودی به منطقه‌ای غیر نظامی تبدیل شود، یادآور شد: حل و فصل موضوع سوریه نیازمند توجه جدی به موقعیت اساسی‌ تهران، دمشق است.

پوتین با اشاره به نقش ترکیه در حل بحران سوریه گفت: اردوغان از هر فرصتی برای بحث در مورد سوریه استفاده می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز