خبرگزاری کار ایران

ابتکار در کنفرانس منطقه‌ای حقوق کودک:

باید صدای کودکان باشیم/ به دور از مصلحت اندیشی برای آینده کودکان تلاش کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۸۳۰

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: باید به دور از مصلحت اندیشی برای آینده کودکان تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در کنفرانس منطقه‌ای حقوق کودک با موضوع عدالت برای کودکان و نوجوانان که صبح امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، عنوان کرد: حق دسترسی به بهداشت، آموزش، سلامت، محیط آرام بدون خشونت و جنگ، دسترسی به سطوح مختلف آموزش که بخش مهم آن آموزش مهارت بر زندگی سالم است. همچنین حق  استفاده از غذای سالم و آب و هوا حقوق کودکان است که باید در این زمینه تلاش کنیم و به دور از مصلحت جویی برای کودکان تلاش کنیم تا دنیای بهتری را برایشان ترسیم کنیم‌.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم از زاوایه آینده نگری نگاه کنیم رعایت حقوق کوکان و آینده آنها اهمیت دارد. کودکان علاوه بر اینکه نشاط زندگی ما هستند بازیگران اصلی زندگی فردا نیز هستند و امروز باید برنامه ای برای ترسیم آینده روشن و توجه به حقوق کوکان اجرا شود. امروز خود کودکان در برنامه هایشان حضور ندارند و امکان دفاع از حق خودشان را که گاهی مورد سوء استفاده نسل کنونی قرار می‌گیرد را ندارند و ما خیلی جاها باید صدای کودکان باشیم و از حقوق کودکان و از جایگاه آنها مسائل را ببینیم و دفاع کنیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: نباید همه سرمایه‌ها و منافع را به نفع امروز خرج  کرد زیرا آینده ای وجود دارد که متعلق به کودکان است‌.

ابتکار افزود: کارهایی خوبی در این زمینه انجام شده و بنا نداریم که مشکلات را انکار کنیم و نادیده بگیرم ما در جهت تحقق بسیاری از این برنامه تلاش مکنیم ولی با آن فاصله هم داریم. یکی از برنامه هایی که با تلاش همگانی حاصل شده اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان است که ما در معاونت زنان به نوبه خود اعلام همکاری خواهیم کرد و امیدوارم دستگاهای اجرایی دیگر دلسوزانه در این حوزه تلاش کنند.

وی بیان کرد: امیدواریم با ابلاغ این قانون یک روح تازه‌ای برای پیشبرد حقوق کودک در جامعه دمیده شود. ناگفته نماند با شرایطی که اکنون به وجود آمده نمی‌توانیم وضعیت اسفناک کوکان را فراموش کنیم. طبق آخرین خبرها ۸۵ هزار کودک یمنی فقط از گرسنگی در یمن فوت کردند. ما به طور خاص برای کودکان و خانواده‌ها طرح ملی خانواده را از سال گذشته با همکاری نهادهای مردمی شروع کردیم و موضوع اصلی این طرح توانمندی خانواده در مهارت ارتباطی است. همچنین معاونت به طور خاص در موضوعاتی مثل حمایت از کودکان در حال آسیب را با نهادهای دیگر مد نظر قرار داده است.

ابتکار در پایان با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در معاونت زنان گفت: توجه به مهارت های زندگی با تفاهم نامه‌ای که با آموزش و پرورش داریم که به طور خاص به مهارت زندگی به کودکان می پردازد. همچنین کار مشترکی با آموزش و پرورش در زمینه شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و ایجاد مدارس ویژه‌ای برای این کوکان به خصوص دختران را داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز