خبرگزاری کار ایران

سلطانی‌فر در کنفرانس منطقه‌ای حقوق کودکان:

ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های آموزشی را با مشارکت کودکان پیگیری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۸۲۵

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: باور داریم تحکیم بنیان خانواده می تواند به حرکت کشور برای تربیت نسلی شاد کمک کند و برای کمک به عرصه توسعه کشور مفید باشد

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا مسعود سلطانی‌فر در کنفرانس منطقه‌ای حقوق کودکان ضمن تشکر از برگزارکنندگان این نشست گفت: کودکی اصلی‌ترین دوران شکل‌گیری پایه‌های شخصیتی است و در همه جوامع به عنوان سرفصلی از توسعه‌یافتگی مورد توجه است. به طور متوسط ٣٠ درصد جمعیت کشور ما را افراد زیر ١٨ سال تشکیل می‌دهند و قانون حمایت از خانواده بر این ۳۰ درصد تاکید دارد.

وی افزود: کودکان با اتفاق نظر همه اندیشمندان، آسیب‌پذیرترین و مورد هجوم همه فشارها و محدودیت‌ها قرا می‌گیرند. امروزه میلیون‌ها کودک در سراسر جهان در مواجهه با جنگ و آسیب‌های طبیعی و اعتیاد والدین، یا در شرایط بدی به سر می‌برند یا در چنگ افراد پلید به کارهایی تن می‌دهند و حق آنها نقض می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: خانواده قطعا بهترین کانون رشد کودکان است و بخش مهمی از نظام تربیتی با مناسبات خانواده پیوند دارد و خانه باید مرکز حمایت و بعد مرکز آموزش کانونی برای رشد و شکوفایی کودک باشند. در جامعه اسلامی وضعیت حقوقی کودکان شرایط مناسب‌تری دارد. ما براین باوریم که هیچ دینی مثل اسلام به حقوق کودکان توجه نکرده است.

وی با بیان اینکه کودک برکت خانه و نعمت حسنه‌ای است که به والدین عطا شده است، گفت: حق کودکان به شادی گاهی در پس سایر مسائل مغفول می‌ماند. حال آنکه شادی در شکل‌گیری عزت نفس تاثیر چشم‌گیری دارد. احترام به حقوق کودک از طریق تفریح به او حس خودباوری می‌دهد و از لغزش‌ها بازمی‌دارد.

سلطانی‌فر تاکید کرد: واقعیت این است که حرکت و جنبش در دوران خردسالی زیربنای بنیه جسمی را پیگیری می‌کند و می‌تواند چهارچوب فکری او را نیز بنیان نماید. لذا بسیار از احادیث ما نقل است که هفت سال نخست باید به بازی و جنب و جوش صرف شود.

وی با اشاره به اینکه باید کودکان را در مسیر سرگرمی‌ها آزاد گذاشت تا به تندرستی آنها آسیب وارد نشود، یادآور شد: پیامبر می‌فرمایند کسی که کودکی نزد اوست باید رفتار کودکانه پیش بگیرد همچنین مولانا می‌گوید چون سر و کارت به کودکان فتاد راه و رسم کودکی باید شناخت. ما در وزارت ورزش و جوانان در این حوزه تلاش جدی داشتیم تا در مسیر توسعه ورزش همگانی زیرساخت برای کودکان فراهم کنیم.

سلطانی‌فر با بیان اینکه ما این روزها مشغول برگزاری همایش استعدادهای ورزشی هستیم، گفت: قبلا در سنین ١٨ سال به بالا تاین همایش برگزار می‌شد اما امسال در مقطع ١٥ تا ١٨ سال برگزار می‌کنیم. آگاه‌سازی و آموزش والدین برای تربیت فرزندان ازجمله مهمترین برنامه‌های ما در وزارتخانه است. باور داریم تحکیم بنیان خانواده می تواند به حرکت کشور برای تربیت نسلی شاد کمک کند و برای کمک به عرصه توسعه کشور مفید باشد.

وی افزود:‌ رسانه‌ها نقش مهمی در فرهنگ‌سازی آشنایی با شیوه برخورد با کودکان دارند. ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های آموزشی با مشارکت خود کودکان یکی از محورهای جدی برنامه ما است. راه‌اندازی و ایجاد مراکز ازدواج هم در برنامه ما است تا آموزش به خانواده‌ها داشته باشیم. در کانون چنین خانواده‌هایی فرزندان شاداب و خلاق رشد پیدا کرده و ما این سیاست را در مراکز کمتر برخوردار پیگیری می‌کنیم. توجه و تمرکز مراکز بین المللی به حقوق کودکان اقداماتی اساسی و ضروری در هر کشوری است با این وجود احتراز از افراط یک اصل ثابت است. امید است در این مسیر برای ترسیم آینده سربلند باشیم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز