خبرگزاری کار ایران

مسعودی در گفت‌وگو با ایلنا:

مباحث معیشتی دغدغه امروز مردم است؛ نه جریان‌های سیاسی/ بسیاری از فعالیت‌های نظام تحت تاثیر برخی تخلفات نادیده گرفته‌ می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۹۳۲

یک عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد:‌ ستمرار نظام در گرو وحدت، انسجام و همدلی همه گروه‌ها است. ما مطمئن هستیم مباحث معیشتی دغدغه امروز مردم است؛ نه مباحث جریان‌های سیاسی.

اصغر مسعودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره لزوم حفظ اعتماد عمومی در شرایط فعلی کشور گفت: مردم صاحبان اصلی انقلاب و نظام هستند و انقلاب ما انقلاب محرومان و مستضعفان بوده است.

وی ادامه داد: شعارهایی که حضرت امام دادند و حتی عملکرد خود امام راحل (ره) بر اساس همین حمایت از مردم و محرومان بوده است اما امروز فرایندی وجود دارد که این مردمی که انقلاب را حمایت کردند با مشکلات مختلف معشیتی روبه‌رو هستند.

نماینده اصلاح‌طلب استهبان و نی‌ریز مجلس با بیان اینکه بسیاری از مسئولان نظام در رده‌‌های بالا انسان‌هایی خوب هستند، اظهار داشت: مواردی در انقلاب مشاهده شد که شایسته و زیبنده نظام نبود. برای نظامی که دایه‌دار حکومت اسلامی است، موارد اندک هم زیاد است. مخصوصا این موارد اندکی که حق مردم ضایع شده است. اختلاس‌هایی که صورت گرفته از این دست موارد است.

مسعودی افزود:‌ خیلی از فعالیت‌های نظام هم تحت تاثیر برخی تخلفات نادیده گرفته‌ می‌شود و آن انصافی که باید در قضاوت‌ها و عملکردها رعایت شود، از تریبون‌های مختلف تبیین نمی‌شود که نتیجه همه این موارد به دلسردی و بی‌‌‌اعتمادی ختم می‌شود.

وی به سالگرد پیروزی انقلاب اشاره و تصریح کرد: با وجود همه این مشکلات می‌بینیم که مردم علی‌رغم توطئه‌های دشمنان از نظام حمایت می‌کنند و در نتیجه جا دارد که مسئولان با جدیت بیشتری، با عملکرد انقلابی و بسیجی به فکر حل مشکلات مردم باشند. مردم اگر بداند که مسئولان برای حل مشکلات تلاش می‌کنند، اعتمادشان بازمی‌گردد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در بیان ارزیابی خود از مولفه‌هایی که می‌تواند موجب ایجاد امید در جامعه شود، خاطرنشان کرد: به نظر من برخورد سریع، قاطع و عادلانه با متخلفان در هر سطحی می‌تواند به امید ختم شود. علاوه بر آن مسئولان باید از عملکرد تجملاتی و اشرافی‌گری و اسراف‌گرایانه اجتناب کنند و ارتباط با مردم این هم می‌تواند به ایجاد امید در جامعه ختم شود چراکه ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که مردم با مشکلاتی مواجه هستند.

مسعودی اضافه کرد: کارگرانی که ماهیانه حدود یک میلیون درآمد دارند، اگر دانش‌آموز داشته باشند یا مستاجر باشند، چگونه می‌توانند زندگی خودشان را اداره کنند؟ خیلی‌ها همین شغل را هم ندارند. افرادی به ما زنگ می‌زنند، حتی شغلی با درآمد کمتر از یک‌ میلیون هم ندارند. وقتی ما در جامعه اینچنینی زندگی می‌کنیم، بسته‌های حمایتی باید خیلی پیگیری شود. ماه‌ها است بحث بسته‌های حمایتی مطرح می‌شود. در نتیجه، این‌ها باید به اقشار مختلف مردم برسد تا عدالت توزیعی در سطح کشور ایجاد شود. حتی می‌توان بسیاری از بودجه‌ریزی‌ها را بهتر اولویت‌بندی کرد.  

وی با اشاره به ضرورت وجود وحدت بین جریانات سیاسی کشور ابراز داشت: وحدت مردم و نظام، وحدت مردم و دولت و وحدت سه قوه و وحدت همه مراکزی که به شکلی تریبون در اختیار دارند و با مردم ارتباط دارند، یکی از اصول اساسی برای پیشرفت کشور و بازگشت امید است. متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود که برخی، عده‌ای را می‌کوبند. اگر ما بخواهیم دولت را به جای نقد تخریب کنیم، این تخریب نظام است. 

این عضو فراکسیون امید با تاکید بر اینکه یکی از عواملی که انقلاب به پیروزی رسید به دلیل وحدت همه اقشار جامعه و مجموعه نظام و تبعیت از رهبری بود، بیان کرد: استمرار نظام در گرو وحدت، انسجام و همدلی همه گروه‌ها است. ما مطمئن هستیم مباحث معیشتی دغدغه امروز مردم است؛ نه جریان‌های سیاسی. هر چند که با عمل به قانون اساسی رضایت همه جریان‌های سیاسی به دست می‌آید و این نقطه قوتی برای نظام بوده که زیر سایه مقام معظم رهبری باید این همدلی و اتحاد حفظ شود.

مسعودی با بیان اینکه ما بحث وحدت مستضعفان را مطرح می‌کنیم و غیر از وحدت جریان‌های سیاسی وحدت مذاهب را مطرح می‌کنیم، یادآور شد: روش افراط‌‌گرایان شیعه و سنی با سیره امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و همچنین سیره نبوی و علوی سازگاری ندارد. ائمه ما برخورد پدرانه داشتند و عموم مردم را می‌دیدند. مسیر سعادت و پیشرفت کشور ما در سایه حرکت انقلابی و پیروی از رهبری و وحدت داشتن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز