خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

تحریم‌ها برای ارتش یک شوخی است/ زیردریایی فاتح برای دشمنان ایران سورپرایز خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۸۰۴

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه تمام مناطق آبی و دریایی کشور در امنیت کامل هستند و نیازی به حضور عناصر بیگانه برای برقراری امنیت نداریم، گفت: تحریم‌های آمریکا برای ارتش یک شوخی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیردریادار حسین خانزادی در سیزدهمین همایش سواحل بنادر و سازه‌های دریایی با بیان اینکه امروز در حالی شاهد برگزاری سیزدهمین دوره این همایش هستیم که در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم، گفت: اگر نگاهی به این چهل سال گذشته داشته باشیم همگان تاکید خواهند کرد که تمدن دریایی اسلامی در صنعت دریایی به رغم همه مقاومت‌های استکبار جهانی در حال خیزش جدی بوده تا با استفاده از ظرفیت‌های ژئوپلتیکی کشورمان اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دریا احیا کند.

وی ادامه داد: بسیاری از کارشناسان و متخصصان ایران را در موقعیت مرکز جهانی می‌دانند و این چیزی است که می‌توان از آن استفاده‌های بسیاری کرد. دنیا باید تمدن دریایی در حال خیزش ایران را به عنوان یک قدرت جهانی، دریایی بپذیرد اگر چه اراده جدی برای تقویت این حوزه تاکنون وجود نداشته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امروز به نوعی روز نیروی دریایی ارتش هم محسوب می‌شود گفت: نیروی دریایی ارتش با استفاده از همه ظرفیت‌های خود توانست در برابر حملات دشمن به بنادر بایستد و در آن زمان که ساختارهای اقتصادی، سیاسی کشور نگرفته بود برای حفظ منافع کشورمان تجهیزات مورد نیاز را باید از دنیا عاریه می‌گرفتیم اما بسیاری از این کشورها ما را در آن شرایط سخت تنها گذاشتند.

وی با تاکید بر اینکه حتی برخی از کشورها در دوره دفاع مقدس از فروش سیم‌خاردار به ایران امتناع می‌کردند ادامه داد: زمانی دست ایران برای تامین سیم خاردار به بیرون از کشور دراز بود اما امروز که سیزدهمین دوره همایش را برگزار می‌کنیم شاهد خودکفایی ایران در صنعت دریایی هستیم.

امیر دریادار خانزادی با بیان اینکه در تمام دوران دفاع مقدس برای اینکه دشمن نتواند برای ما محدودیت ایجاد کند تمام ناوگان تجاری و نفتکش کشور را اسکورت کردیم، گفت: در آن زمان تنها بنادر آبادان، خرمشهر و امام خمینی فعال بودند و بندر امام خمینی هم با آبراهه ۹۰ کیلومتری فعال بود و این شرایط بسیار برای ما دشوار بود چرا که اگر در یک عرض بسیار کم یک کشتی غرق می‌شد باعث مسدود شدن تمام مسیر می‌شد.

وی ادامه داد: در آن زمان بندر شهید رجایی هنوز فعال نبود و فرانسوی‌ها که اقدامات توسعه این بندر را انجام می‌دادند پس از پیروزی انقلاب طرح توسعه را رها کردند و بعد از آن بندر شهید رجایی توسط فرزندان این مملکت توسعه یافت.

امیردریادار خانزادی تاکید کرد: در تمام آن دوران نیروی دریایی ارتش ۱۰ هزار کشتی تجاری و نفت‌کش را تحت اسکورت خود قرار داد تا آسیبی به منافع ملی کشور وارد نیاید.

وی با اشاره به گفته‌های حضرت امام درباره اقدامات نیروی دریایی ارتش در آن دوران گفت: طبقه گفته حضرت امام همه موضوع ناو موشک‌انداز پیکان را می‌دانند اما کمتر کسی درباره اقدامات نیروی دریایی ارتش برای اسکورت ناوگان تجاری و نفتکش اطلاع دارد.

وی تاکید کرد: در آن زمان در شرایطی که سعی دشمن بر این بود که جلوی فروش نفت کشور را بگیرد اما ما توانستیم از طریق خلیج فارس نفت کشور را به فروش برسانیم.

خانزادی همچنین درباره ایجاد ناامنی‌ها در اقیانوس هند و منطقه عدن گفت: چند سالی است که با موضوع دزدی دریایی در این مناطق مواجه هستیم اما نیروی دریایی ارتش همواره در این منطقه حضور دارد هر چند که در آن منطقه ۳۰ کشور می‌توانند حضور داشته باشند و در برقراری امنیت موثر عمل کنند اما زیر پرچم ائتلاف رفتند و این بازی خودشان است که دزدی دریایی را در این منطقه به راه انداختند.

وی تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش سالانه شش ناوگروه به این منطقه اعزام می‌کند تا امنیت را برقرار کند و تاکنون ۵۷ ناوگروه برای مقابله با دزدی دریایی به این منطقه اعزام شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه تحریم برای ارتش یک شوخی است گفت: به زودی از ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش رونمایی می‌شود و به زودی شاهد الحاق زیردریایی از کلاس سبک خواهیم بود که یک ناوشکن تمام ایرانی است و تا چند روز آینده سازه‌های دریایی ساخت نیروی دریایی ارتش رونمایی می‌شوند.

وی افزود: زیردریایی فاتح ساخت تمام ایرانی هم به زودی به ناوگان الحاق می‌شود و آنهایی که به دنبال ایجاد تنش در منطقه هستند به زودی با زیردریایی فاتح سورپرایز خواهند شد.

امیردریادار خانزادی با بیان اینکه تحریم‌ها نه تنها باعث توقف ما نشد بلکه فرزندان کشور را به خودکفایی رساند ادامه داد: امروز شاهد ساخت پیچیده‌ترین سازه‌های دریایی به دست متخصصان داخلی هستیم و حوزه دریایی به نقطه بلوغ و اوج خودکفایی خود رسیده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه سواحل اقیانوسی ایران ظرفیت اقدامات و طرح‌های توسعه‌ای را دارد ادامه داد: هر چند از سواحل مکران در طول این سال‌ها غافل مانده‌ایم اما در چند سال اخیر با همکاری سازمان بنادر دریانوردی و وزارت راه و شهرسازی اقدامات موثر برای توسعه سواحل مکران انجام شده است.

وی از تکمیل طرح توسعه بندر جاسک تا پایان امسال خبر داد و گفت: تا پایان امسال یک طرح پل بسیار مهم اقیانوسی برای ارتش در کنار کنارک در چابهار ایجاد می‌شود که این ظرفیت از طریق بندر جاسک به وجود خواهد آمد.

خانزادی تاکید کرد: امروز یک ناوشکن ایرانی تنها طی ۱۸ ماه ساخته می‌شود و این را مدیون جوانان ایرانی و برکت انقلاب جمهوری اسلامی ایران هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز تمام مناطق دریایی ایران از امنیت کامل برخوردار است و برای برقراری امنیت به حضور هیچ عنصر بیگانه و کشوری نیاز نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز