خبرگزاری کار ایران

دیدار و گفت‌وگوی برجامی وزیران امور خارجه ایران و ایتالیا در رم

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۷۸۹

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ایتالیا به سر می برد پیش از ظهر امروز با آقای میلانزی همتای ایتالیایی خود در وزارت امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ایتالیا به سر می برد پیش از ظهر امروز با آقای میلانزی همتای ایتالیایی خود در وزارت امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ایتالیا به سر می برد پیش از ظهر امروز با آقای میلانزی همتای ایتالیایی خود در وزارت امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، طرفین با اشاره به روابط تاریخی، گسترده و رو به رشد دو کشور بر اراده سیاسی خود برای توسعه و تعمیق آن در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی تاکید کردند.

دو مقام همچنین در خصوص آخرین تحولات مربوط به برجام و سازو کار ویژه اروپا برای حفظ آن پس از خروج یکجانبه و غیر قانونی آمریکا از آن گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این زمینه اظهار داشت: ایالات متحده نه تنها برجام بلکه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض کرده و دیگران را هم به نقض آن ترغیب کرده و کشورهایی که بخواهند آنرا محترم بشمارند را نیز تهدید به تنبیه می کند.

وزیر امور خارجه ایتالیا نیز برجام را باعث تقویت صلح و امنیت بین المللی خواند و بر تلاش همه جانبه ایتالیا برای کمک به حفظ آن در کنار سایر کشورهای اتحادیه اروپا تاکید کرد.

تقویت همکاری های اقتصادی و  فرهنگی بویژه در در زمینه گردشگری، همکاری های علمی و ... نیز از دیگر محورهای گفتگو در این دیدار بود.

مسائل منطقه ای بویژه شرایط جاری در سوریه و وضعیت فاجعه بار در یمن و نیز تحولات در لیبی از دیگر محورهای گفتگو بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز