خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی مجلس قرائت شد؛

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۰۲۶

یک عضو هیات رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان را به مسئولان اجرایی کشور قرائت کرد.

به گزارش ایلنا، علی اصغر یوسف نژاد در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۹ آبان) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

- تذکر نادر قاضی پور به همراه ۵ نماینده دیگر خطاب به وزیر اقتصاد و امور دارایی درخصوص تامین و پرداخت حقوق معوقه کارگران کشت و صنعت هفت تپه

- تذکر نادر قاضی پور به همراه ۷ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور مبنی بر اینکه ضروری است که به مشکلات درمانی جامعه ایثارگران رسیدگی شده و مصوبات سال ۹۷ لغو شود.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی به همراه ۱۵ نفر از نمایندگان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با ضرورت رفع موانع بهره برداری از آزادراه شرق سپاهان اصفهان

- تذکرعلیرضا سلیمی نماینده محلات به وزیر امور خارجه درباره انفعال وزارت خارجه در مورد اظهارات مداخله جویانه وزیر خارجه انگلیس در امور داخلی کشور و ارائه ترجمه غلط CFT در مجلس، تذکر به وزیر امور خارجه

- تذکر قرجه طیار به وزیر جهاد کشاورزی درباره جلوگیری از کاهش سهمیه گندم کارخانجات استان گلستان

- تذکر علیم یارمحمدی به وزیر راه و شهرسازی در رابطه با ضرورت پرداخت حقوق کارگران راه آهن

- تذکر سیدمحمدباقر عبادی به وزیر راه و شهرسازی درباره علل تاخیر در اجرای پروژه راه آهن بیرجند

- تذکر پروانه مافی به رئیس جمهور مبنی بر اینکه با توجه به اینکه مرکز آمار و بانک مرکزی وظیفه انتشار آمارها را دارند، لازم است درخصوص روند ارائه آمار اقلام مصرفی تجدیدنظر صورت گیرد تا مردم نسبت به آمارهای اعلامی اطمینان بیشتری داشته باشند.

- تذکر جبار کوچکی نژاد به وزیر دادگستری مبنی بر اینکه چرا پرونده های تغییر کاربری زمین های کشاورزی روند قانونی را طی نمی کند،  تذکر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ضرورت رسیدگی به درخواست مردم در رابطه با زمین های اوقافی

- تذکر نصرالله پژمانفر به وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره لزوم نظارت بر درج قیمت و صدور فاکتور توسط فروشندگان محصولات

- تذکر منصور مرادی به رئیس جمهور در رابطه با علل عدم ساماندهی بازارچه های مرزی، تذکر به رئیس جمهور  مبنی بر اینکه انتخاب مدیران ناکارامد در سطح ملی ، استانی موجب نارضایتی مردم و عدم توسعه کشور شده است، تذکر به رئیس جمهور مبنی بر ضرورت برنامه ریزی دولت درخصوص حل معضل نابودی دریاچه زریوار

- تذکر منصور مرادی نماینده مریوان و سروآباد به رئیس جمهور درباره اینکه از سفرهای غیرضروری و هزینه های گزاف در دولت پرهیز شود، تذکر به رئیس جمهور؛ آیا تا به حال توانسته اید ذره ای از اعتماد مجدد مردم در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری را به دست آورید؟ توضیح دهید در کردستان چه اقداماتی کرده اید؟

- تذکر خدیجه ربیعی فرادنبه نماینده مردم بروجن به وزرای نیرو و جهاد کشاورزی درخصوص علت عدم توجه و مدیریت به باغات مردم روستاهای حوزه انتخابیه با قدمت یکصدساله، تذکر به وزیر نیرو درخصوص عدم تعیین تکلیف حقوق بحقه مردم بروجن از پروژه های عمرانی علی رغم دستور صریح رئیس جمهور

- تذکر علی مطهری، محمدرضا نجفی و علی ساری نمایندگان تهران و اهواز به رئیس جمهور؛ توجه به صیانت از قانون اساسی به عنوان مسئول اجرای این قانون و لزوم تذکر به دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام به منظور رعایت مرزهای قانونی و حفظ شأنیت همزمان آنها در موضوع هیات موسوم به نظارت عالی بر سیاست های کلی نظام

- تذکر جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز به وزیر نفت درخصوص پروژه های گازرسانی به روستاهای محروم و مرزی شهرستان های تایباد، تربت جام و صالح آباد که این پروژه ها عمدتاً تعطیل شده یا به کندی انجام می گیرد و باعث نارضایتی شدید مردم شده است.

- تذکر سیدمهدی مقدسی نماینده اراک و کمیجان به وزیر نیرو؛ چرا علی رغم قول قطعی رئیس جمهور در جمع مردم اراک، نیروگاه شازند در چند روز گذشته از سوخت مازوت استفاده کرده است.

- تذکر علی محمد شاعری و سعید باستانی نماینده بهشهر و تربت حیدریه به رئیس جمهور مبنی بر اینکه دستور فرمایید دولت مانع سرگردانی و رها شدن خدمات درمانی ایثارگران شود، مصوبه اخیر دولت در مدیریت درمان ایثارگران ایجاد مشکل کرده است.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی؛ چرا سازمان تامین اجتماعی شغل آتش نشانی و پرتوکاری را برابر قانون ۵ ساله ششم توسعه از مشاغل سخت و زیان آور به حساب نمی آورد.

- تذکر مصطفی کواکبیان و محمد کاظمی نمایندگان تهران و ملایر به وزیر علوم درباره بررسی دلایل بی نظمی در برنامه "من بهشتی هستم" در دانشگاه اصفهان

- تذکر غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی به وزیر کشور در خصوص برخورد ناشایست با نوازندگان گیلانی.

- تذکر شهاب نادری به وزیر نیرو به علت چرایی توقف پروژه ها در منطقه اورامانات و قصر شیرین.

- تذکر نادر قاضی پور به همراه ۲ تن از نمایندگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تسهیل شرایط تولید پتروشیمی در صنایع پایین دستی.

- تذکر نادر قاضی پور به همراه ۲ تن از نمایندگان در خصوص تسهیل در امور سرمایه در گردش واحدهای تولیدی فعال.

- تذکر نادر قاضی پور به همراه ۲ تن از نمایندگان به وزرای نفت و دفاع در خصوص ابلاغیه کود شیمیایی به کشاورزان و معرفی آن ها به نزدیک ترین پتروشیمی ها.

- تذکر نادر قاضی پور به همراه ۳ تن از نمایندگان به وزیر اقتصادی در خصوص تسریع در تسهیل اصلاح حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری.

- تذکر نصرالله پژمانفر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص پدیده قاچاق کتاب و بی تحرکی و ضعف این وزارتخانه در این حوزه.

- تذکر محمد ابراهیم رضایی به وزیر کشاورزی در خصوص علت ضعف در شبکه توزیع آن وزارتخانه در تامین خوراک مرغداران.

- تذکر محمد ابراهیم رضایی به رئیس جمهور در خصوص علت تغییر ناگهانی بیمه ای خدمات به جانبازان و ایثارگران که موجب نارضایتی آن ها شده است.

- تذکر علی وقف چی به وزیر نفت در خصوص تعیین تکلیف پتروشیمی زنجان.

- تذکر علی وقف چی به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تامین منابع اتوبان زنجان- قزوین و زنجان- طارم.

- تذکر علی وقف چی به وزیر آموزش و پرورش در خصوص اصلاح حقوق فرهنگیان با توجه به تورم افزایش قیمت کالاها.

- تذکر حسین نیاز آذری به وزیر ارتباطات در خصوص علت قطع تلفن ثابت در شهرستان های استان مازندران که موجب نارضایتی مردم شده است.

- تذکر علی محمد شاعری به وزیر نیرو در خصوص تکمیل نشدن شبکه های آبیاری زیر سطح در شرق استان مازندران و علت آن.

- تذکر علی وقف چی به همراه ۲ تن از نمایندگان به وزیر نفت در خصوص تعیین تکلیف پتروشیمی زنجان.

- تذکر بیت الله عبداللهی به وزرای نیرو و آموزش و پرورش در خصوص اجرا نشدن مصوبه مجلس در مورد رایگان بودن آب و گاز و برق مدارس.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز