خبرگزاری کار ایران

بازتاب سفر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران در رسانه‌های بین‌المللی

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۴۶۳

سفر جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس به ایران برای گفت‌و‌گو با مقامات ایرانی مورد توجه رسانه‌های مختلف قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلستان که برای اولین بار پس از خروج ترامپ از برجام به تهران سفر کرده قرار است در مورد موضوعات مختلف با مقام‌های کشورمان دیدار و رایزنی کند. این سفر همزمان با اعلام حمایت اروپا از برجام و تجارت با ایران، مورد توجه برخی رسانه‌های بین المللی قرار گرفت.

در همین رابطه رویترز نوشت: جرمی هانت، وزیر امور خارجه بریتانیا برای اولین بار در روز دوشنبه با دولت ایران در مورد مسائل مربوط به آینده معاهده هسته‌ای، دیدار می‌کند.

در ماه می، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، از این قرارداد خارج شد و در اوایل ماه جاری ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه بخش‌های نفت، بانکی و حمل و نقل ایران اعمال کرد.

هانت در این دیدار  با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و بر تعهد انگلیس بر توافق هسته‌ای تا زمانی که ایران به تعهدات خود پایبند باشد تاکید خواهد کرد. او همچنین قرار است در مورد تلاش‌های اروپا برای مقابله با تحریم‌های علیه ایران با مقام‌های تهران گفت‌وگو کند.

وزیر خارجه انگلیس پیش از سفر به ایران در بیانیه‌ای گفت: توافق هسته‌ای ایران، یک عامل حیاتی برای  ثبات در خاورمیانه است که برای تحقق آن نیاز به مشارکت ۱۰۰ درصدی همه طرف‌ها است.

هانت اعلام کرده که در این سفر در مورد مسائل حقوق بشری با ایران رایزنی می‌کند و خواستار آزادی فوری زنانیان دوتابعیتی ایرانی و انگلیسی است.

روداو رسانه دیگری بود که به سفر وزیر امور خارجه انگلستان به تهران پرداخت و نوشت: هانت با همتای ایرانی‌اش محمد جواد ظریف و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی  در این سفر دیدار خواهد کرد.

در این خبر آمده است که انتظار می‌رود وزیر خارجه انگلیس در جریان این سفر درمورد نقش ایران در سوریه و یمن هم گفت‌وگوهایی داشته باشد. مسئله اتباع انگلیسی-ایرانی بازداشت شده به در تهران هم از دیگر موارد مورد توجه هانت در این سفر خواهد بود.

ایندیپندنت هم در گزارشی به سفر وزیر امور انگلستان به ایران پرداخت و این سفر را در جهت تعامل و گفت‌و‌گو پیرامون برجام دانستو یادآور شد: هانت برای آزادی زندانیان انگلیسی- ایرانی با مقامات تهران گفت‌و‌گو می‌کند و خواستار آن است که دولت ایران نازنین زاغری که به اتهام جاسوسی در ایران دستگیر شده است را هرچه زودتر آزاد کند.

اسپوتنیک هم با اشاره به این سفر از تمایل هانت برای انجام مذاکرات صلح‌آمیز برای حل درگیری‌های یمن خبر داد و نوشت: هانت پیش از سفر به ایران توافق هسته‌ای را یک توافق مهم دانسته که همه طرف‌ها باید به آن پایبند باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز