خبرگزاری کار ایران

علم‌الهدی در نمازجمعه مشهد:

اعدام دو اخلالگر اقتصادی به مردم امید و آرامش داد/ قوه قضاییه مدیران اجرایی مقصر را هم محاکمه کند

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۳۰۳

امام جمعه مشهد تاکید کرد: دو اخلالگر اقتصادی مفسد فی الارض اعدام شدند، مردم امیدوار شده و آرامش پیدا کردند. قوه قضاییه با این حرکت قاطعانه به مردم امید و آرامش داد. مدیرانی که زمینه این مسئله را موجب شدند را محاکمه کنند. این امید، آرامش و امنیت بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد، شهادت امام حسن عسکری (ع) را تسلیت گفت و اظهار داشت: امام‌ها جواد، هادی و عسکری (ع) را ابن الرضا می‌گفتند. ابن الرضا از دو جریان به آنها گفته می‌شد. یک جریان این بود که شیعیان به آنها و کسانی که بعد از امام رضا (ع) مسند امامت را تصاحب کردند، ابن الرضا می‌گفتند. جریان بنی عباس هم به آنها ابن الرضا می‌گفتند زیرا خطری که امام رضا (ع) برای حکومت عباسی داشت و مجبور به شهادت امام رضا (ع) شد، این امامان هم داشتند. 

امام عسکری در دل مظالم و فجایع قرار گرفتند

وی ادامه داد: انواع مظالم و فجایع را در طول امامت امام عسکری (ع) به ایشان روا کردند. وجود ایشان همیشه در محاصره نیروهای نظامی دستگاه خلافت قرار داشت. ایشان در ۲۸ سالگی به شهادت رسیدند. دوران امامت ایشان شش سال طول کشید و در دل مظالم و فجایع قرار گرفتند. 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه از فردا امامت حضرت مهدی (عج) در پنج سالگی شروع شد، اظهار داشت: از همان روز اول، وجود مقدس امام زمان (عج) در پس غیبت قرار گرفت و دست شیعه از حجت خدا کوتاه است. 

سه اصل در مدیریت امام زمان (عج)

علم‌الهدی با بیان اینکه سه اصل در مدیریت امام زمان (عج) وجود دارد، تصریح کرد: یک اصل، ارشاد و یک اصل، اجرا است که توسط نواب ایشان، چه نواب خاص و چه نواب عام اجرا می‌شود. اصل سوم، هدایت امام در جریان‌ها و بحران‌های اجتماعی است که این جریان هدایت مستقیم توسط امام زمان (عج) صورت می‌گیرد. امام زمان (عج) در این موقعیت‌ها احتیاجی به ظهور و بروز ندارند بلکه ایشان دارای ولایت مطلقه الهی است و در صورت لزوم، وجود اقدس ایشان در همان فکر و لحظه تصرف می‌کنند و تصمیمی که باید گرفته شود، اتخاذ می‌شود. ما از این نمونه‌ها زیاد داشته‌ایم. 

وی افزود: شهید مطهری می‌گویند من شب شنبه با امام در پاریس تماس گرفتم و گفتم تصمیم شورای انقلاب این است که شما به تهران نیایید زیرا فرودگاه بسته شده و شما را خواهند زد. ایشان می‌گوید امام گفتند امروز صبح جمعه بود و به امام زمان (عج) متوسل شدم و روز یکشنبه به تهران می‌آییم. امام زمان (عج) در فکر امام تصرف می‌کنند و هدایت و نگهداری با امام زمان (عج) است و در ۱۰ روز انقلاب پیروز می‌شود. 

کسی به غیر از رهبری پیش‌بینی شکست تحریم‌های امریکا را نکرده بود

خطیب نماز جمعه این هفته مشهد با بیان اینکه پس از اطلاع یافتن امام پس از اعلام حکومت نظامی به اتاقی رفتند و گفتند به مردم بگویید به خیابان‌ها بریزند، خاطرنشان کرد: آن روز در دست مردم چوب بود ولی فردایش مثل هیزم در مساجد اسلحه ریخته شده بود. سرانگشت غیبی حضرت کارها را به اینجا کشاند. 

علم‌الهدی با اشاره به تحریم‌ها ابراز داشت: از مرداد ماه رسانه‌های غربی با همه قدرت تلاش کردند مردم را از تحریم امریکا در ۱۳ آبان بترسانند. تحلیل این بود که تظاهرات ضد امریکایی ۱۳ آبان به تظاهرات ضد حکومت تبدیل می‌شود و بسیاری از تحلیلگران ارزیابی‌شان این بود که قیمت دلار به ۲۰، ۳۰ هزار تومان می‌شود و به غیر از رهبری در سخنرانی‌شان در استادیوم آزادی که گفتند امریکایی‌ها در تحریم‌ها شکست می‌خورد و این شکست همانند خوردن سیلی از ملت ایران است، کسی چنین پیش‌بینی‌ای را نمی‌کرد. 

ممکن نیست رهبری در فضای مذاکره با امریکا قرار گیرد 

وی با بیان اینکه عقب‌نشینی امریکا از تحریم‌ها به عنوان شکست را تحلیلگران امریکایی‌ها نیز می‌گویند، عنوان کرد: سایت هرالد تریبون تحلیل کرده است که با شکست تحریم‌های امریکا ثابت شد با ایران نه در عرصه اقتصادی و نه در عرصه نظامی می‌توانیم جنگ کنیم و تنها راه مذاکره است. دو جریان تجدیدنظر در ایران است که اگر فرصت از دست برود، دیگر فرصت‌ها از دست رفته است ولی این جریان‌ها موثر نیستند. اگر رهبری ایران متقاعد شود، مذاکره موفق می‌شود مگرنه در برقراری رابطه همیشه ناکام خواهیم ماند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: این سایت امریکایی می‌گوید ممکن نیست رهبری در فضای مذاکره با امریکا قرار گیرد زیرا وی در مدیریت فضای سیاسی در داخل و بیرون بسیار هوشمند عمل کرده و هدایت وی به زمین بازی کار آسانی نیست. اینکه دشمن در سایت تحلیلی‌اش می‌گوید رهبری در فضای سیاسی داخلی و خارجی هوشمندانه عمل کرده و امریکا را به عقب زده، معلول چیست؟ جز اینکه آقا در پشت پرده حمایت می‌کند؟

اعدام دو اخلالگر اقتصادی به مردم امید و آرامش داد

علم‌الهدی با بیان اینکه مسئولان به عنوان یک شیعه این حرف‌ها را باور کنند، یادآور شد: مسئولان اقتصاد مقاومتی را به صورت جدی اجرا و رهنمود رهبری را عملی کنند. گوش به حرف رهبری بدهید. دو اخلالگر اقتصادی مفسد فی الارض اعدام شدند، مردم امیدوار شده و آرامش پیدا کردند. قوه قضاییه با این حرکت قاطعانه به مردم امید و آرامش داد. مدیرانی که زمینه این مسئله را موجب شدند را محاکمه کنند. این امید، آرامش و امنیت بیشتر می‌شود. 

وی اضافه کرد: رهبری فرمودند چرا دنبال کسانی هستند که پول گرفتند؟ به دنبال کسانی باشند که پول دادند. کسانی که پول را هم دادند، باید محاکمه شوند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز