خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون قضایی مجلس:

انتظار داشتیم کانون وکلا پیش از همه نسبت به تحریم‌های آمریکا موضع‌گیری کند

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۹۲۷

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: عدم دسترسی به دارو در منشور سازمان ملل متحد یک اقدام ضدبشر است. چرا کانون وکلای ما نسبت به این اقدام آمریکا اعتراض نمی‌کند و این کار را محکوم نمی‌کند؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، اللهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در سی یکمین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در مرکز همایش‌های بین‌الملل تبریز گفت: همه ما از جمله وکلا نقش مهمی در فرهنگ‌سازی داریم. اگر ما فرهنگ جامعه را به جایی برسانیم که همه خواهان عدل شوند، مسئولان هم به آنجا می‌رسند.

وی افزود: امروز در خصوص اقدام دولت آمریکا و خروج از برجام و احیای تحریم‌ها بعنوان یک ایرانی از حقوقدانان، وکلا و کانون‌های وکلا و اسکودا انتظار داشتم پیشتر از همه موضع‌گیری کنند. حقیقتا انتظار دارم این موضوع به شکل جدی پیگیری شود وکلا برای دفاع از ملت خود شکایت کنند.

ملکشاهی با اشاره به اینکه در شکایت ایران از آمریکا وکلا پرچم‌دار بودند و ملت قدردان آنها هستند، گفت: وکلا نزد مردم ارزشمند هستند چون وکلای پاکدامنی در طول تاریخ به ملت ایران خدمت کردند و حقوق ملت ایران را به زبان آوردند و این موجب شد کانون مورد احترام باشد.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنظر من وکلا وظیفه دارید این میراث ارزشمند را نگهداری کنند. عدم دسترسی به دارو در منشور سازمان ملل متحد یک اقدام ضدبشر است. چرا کانون وکلای ما نسبت به این اقدام آمریکا اعتراض نمی‌کند و این کار را محکوم نمی‌کند؟

وی با اشاره به اینکه مباحثی راجع به مشکلات وکلا است، یادآور شد: ابتدا یک نکته را درباره استقلال وکلا می‌گویم. کانون‌ها تلاش کردند با ارتباط منطقی این استقلال را حفظ کنند و با تدبیر موجب حفظ استقلال شدند. انشاالله در آینده نیز استقلال کانون وکلا حفظ می‌شود.

ملکشاهی تاکید کرد: کمیسیون قضایی روالی برای بررسی طرح‌ها دارد؛ در بررسی طرح‌ها به کمک فضلا نیاز داریم امروز این موضوعات مطرح است که آیا بازنسشته‌ها می‌توانند وکیل شوند؟ قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل نهادهای  دولتی می‌شود بنابراین ظاهرا شامل وکلا نیست.

وی افزود: سوال دیگری مطرح است که آیا وکلا باید بازنشسته شوند؟ نسبت وکلا و مردم چگونه است؟ آیا نیاز به وکلای بیشتری داریم؟ درحال حاضر به شیوه جذب وکیل اعتراض است. باید دید آیا امکان اصلاح است یا نه؟ باید دید آیا حضور وکیل در همه جا باشد الزامی شود یا خیر؟

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مراکز موازی با نهاد وکالت گفت: باید دید آیا این‌ها باید به همین شیوه به کار خود ادامه دهند یا باید الحاق و یا ادغام شوند باید راجع به موضوع فکر کرد و تعیین تکلیف شود. کانون وکلا می‌تواند با نهادهایی مثل مجلس ارتباط بگیرد و اگر نظرات منصفانه‌ای داشته باشند، مشکل‌گشا خواهد بود.

وی تاکید کرد: می‌شود ارتباط با وکلا را تقویت کرد ما کارگروهی برای  وکلا در کمیسیون داریم می‌توانیم آن را تقویت کنیم به هر ترتیب می‌توانیم بگوییم همه ما یک هدف داریم. امیدوارم اگر بنا شد اصلاحی شود با کمک شما باشد و قوانین فعلی وکلا احتیاج به اصلاح جزئی دارد نه شخم زدن، چون تجربه ثابت کرده هروقت بنیان سابق را بهم زدیم وضعی بهتر نساختیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز