خبرگزاری کار ایران

فرهنگی:

کارگروهی از کانون وکلا و قوه قضائیه با کمک مجلس لوایح مربوط به وکالت را جمع کنند

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۸۷۲

نماینده آذرشهر و اسکو گفت: کارگروهی از جانب کانون وکلا و قوه قضائیه مشخص شود و با کمک به کمیسیون قضایی در همین دوره لوایح مربوط به وکالت را جمع کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز، اسکو، آذرشهر در سی یکمین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در مرکز همایش‌های بین‌الملل تبریز ضمن عرض سلام و خوش آمدگویی به حضار نمایندگان مجلس و مسئولان قضایی گفت: یکی از ضعف‌های نظام وکالت تعارض کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه است. یکی از تفاوت‌هایی که قابل جمع نیست بازنشستگی است که در یکی از آنها اجباری است و در یکی بعد از بازنشستگی کار را می‌توان شروع کرد باید این تعارض حل شود و موضوع وکالت در نظام جاری کشور هماهنگ شود.

وی افزود: ضعف‌هایی در تشکل وکالت وجود دارد و این تشکل در پیگیری مشکلات قانونی خود ضعف دارد از صنوف دیگر انتظار نمی‌رود در موارد قانونی ورود کنند ولی از وکلا انتظار می‌رود راجع به مشکلات خود طرح‌هایی مطرح کنند و لوایح و طرح‌هایی بیاید تا مشکلات رفع شود.

نماینده تبریز با اشاره به اینکه جایگاه وکیل در محکمه شایسته و بایسته نیست، گفت: با قانون‌گذاری می‌شود این مشکل را حل کرد. ما خلاء الزامی بودن وکیل در محکمه را داریم باید این خلاء به گونه‌ای حل شود تا موکلانی که بضاعت ندارند، با مشکل مواجه نشوند.

وی ادامه داد: وضعیت صندوق حمایت از وکلا قانون قدیمی دارد که به روز رسانی نشده و ابهامات زیادی دارد خود وکلا دارای این قانون پر ابهام هستند و باید با همت خودشان این ابهامات رفع شود چه کسی بهتر از شما می‌تواند برای این موضوع راه حل پیدا کند؟

فرهنگی با بیان اینکه ۳ طرح و لایحه در مورد وکالت در مجلس موجود است، یادآور شد: کمیسیون قضایی کار زیادی دارد. من پیشنهاد می‌کنم کارگروهی از جانب کانون وکلا و قوه قضائیه مشخص شود و با کمک به کمیسیون قضایی در همین دوره این موضوع را جمع کنند و افق روشنی را به جامعه وکلا ارائه دهند. با این کار وحدت رویه‌ای بوجود آوردند. البته باید با این مساله با سعه صدر برخورد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز