خبرگزاری کار ایران

رحیمی در گفت‌وگو با ایلنا:

تخریب‌کنندگان وزیر خارجه در زمین دشمن بازی می‌کنند/ ظریف فقط گوشه‌ای از پشت پرده مخالفت‌ها با «FATF » را مطرح کرد

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۷۴۲

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کسانی که این روزها ظریف را تخریب می‌کنند در زمین دشمن بازی می‌کنند.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره حضور وزیر امورخارجه کشورمان در کمیسیون امنیت ملی و ارائه توضیحاتی در خصوص پولشویی گفت: آقای ظریف نکاتی دارند که خودشان بر اساس تعاملی که بین کمیسیون امنیت ملی و وزرات امورخارجه وجود دارد در جلسات کمیسیون مطرح می‌کنند.

نماینده مردم تهران ادامه داد:‌ آقای ظریف در جلساتی که حضور دارند نظرات و گزارشات خود را ارائه می‌دهند.

وی در خصوص سخنان وزیر امور خارجه کشورمان درباره پولشویی گفت: صحبت‌های دکتر ظریف نسبت به مخالفان «FATF» و «CFT» کاملا روشن واضح است، بدین معنا که در پشت پرده این مخالفت‌ها در برخی موارد مسائل دیگر وجود دارد و باید برای کسانی که در صف اول مخالفت ایستاده‌اند توضیح داده شود.

رحیمی ادامه داد: آقای ظریف عنوان کردند افرادی که در صف اول مخالفت چه در مجلس و چه در خارج آن قرار دارند، نگاه‌شان به منافع ملی است در صورتی که از پشت پرده‌های مخالفت‌ها کمتر اطلاع دارند. لذا کل صحبت آقای ظریف عیان کردن گوشه‌ای از مخالفت‌هاست که شاید خود مخالفان هم اطلاع کمتری از داشته باشند.

وی با اشاره به حملات برخی از جریان و رسانه به وزیر امورخارجه کشورمان گفت: نکته قابل توجه  ظرف ۲۴ ساعت گذشته حملات مخالفین دولت و تیم دیپلماسی به آقای ظریف بود که باید تاکید کرد ایت حملات خلاف منافع ملی است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نوع حملات دشمن شادکن است؛ افراد با هر انگیزه‌ای به وزیر امور خارجه حمله می‌کنند باید مناسبات بین‌المللی و واقعیت‌های منطقه را در نظر بگیرند، باید در این شرایط نگاه حمایتی وجود داشته باشد در غیر اینصورت بازی در زمین دشمن است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که شفاف صحبت کردند درخصوص چنین مواردی چه تاثیری بر افکار عمومی دارد، بیان کرد: جامعه و افکار عمومی  یکی از مطالباتش شفافیت است، اگر در خصوص مبارزه با فساد با شفافیت و بدون تبعیض اقدام حرکت شود قطعا موجب رضایت‌مندی مردم خواهد شد، صحبت های دکتر ظریف هم چیزی غیر از این نیست.

رحیمی افزود: دکتر ظریف گوشه‌ای از وضعیت پشت پرده مخالفت‌ها با « FATF » را مطرح کردند که اتفاقا یک گام در مسیر اعلام واقعیت و روشنگری‌ها است.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه مخالفان چه در خارج و چه در داخل مجلس سطح مخالفت‌ها را به افکار عمومی و کف خیابان کشاندند آن هم در صورتی که موافقان استدالال‌های خود را در مجلس و جلسات بیان می‌کنند، لذا این روشنگری آقای ظریف هم برای افکار عومی و هم برای کسانی که در صف اول شبکه‌سازی و فضاسازی می‌کنند می تواند استدالال های فنی و کارشناسی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز