خبرگزاری کار ایران

راشا تودی نوشت؛

احتمال اقدامات تنبیهی اتحادیه اروپا علیه سوییفت به دلیل قطع دسترسی ایران

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۹۹۳

سوئیفت با تن دادن به دستور آمریکا برای قطع دسترسی ایران با خطر اقدامات تنبیهی اتحادیه اروپا که توافق هسته‌ای با ایران را همچنان به رسمیت می‌شناسد، مواجه است.

به گزارش ایلنا، راشاتودی در گزارشی نوشت: بانک‌های ایرانی از امروز نامه زدن به شعب خود را آغاز کرده‌اند و به آنها اطلاع می‌دهند که دسترسی‌شان به سوییفت قطع شده است.

قطع ارتباط ایران با سوییفت واریز درآمدهای صادرات و پرداخت هزینه‌های واردات را سخت خواهد کرد.

«گاتفرد لیبرنت» مدیرعامل سوییفت چندی پیش تایید کرده بود که خدمات این پیام‌رسان با برخی بانک‌های ایرانی قطع خواهد شد.

هفته پیش این سازمان بین‌المللی که در بلژیک واقع شده است، اعلام کرد که دسترسی برخی بانک‌های ایران قطع خواهد شد.

آنها این اقدام را ناراحت‌کننده خواندند اما اعلام کردند این کار برای حفظ ثبات و منافع سیستم مالی یکپارچه جهانی انجام شده است.

این اقدام سوییفت، تحت فشار دولت آمریکا بعد از خروج یکجانبه این کشور از توافق هسته‌ای و اعمال مجدد تحریم‌ها علیه تهران انجام شد.

استیون منوچین گفته بود سوییفت باید تصمیم درست را اتخاذ کند.

وی پیش‌تر هشدار داده بود این سازمان در صورت عدم قطع دسترسی ایران، با جریمه روبه‌رو خواهد شد.

واشنگتن به سوییفت فشار آورده که ارتباط ایران را از این سامانه مالی مانند سال ۲۰۱۲ قطع کند. سوییفت با تن دادن به دستور آمریکا با خطر اقدامات تنبیهی اتحادیه اروپا که توافق هسته‌ای با ایران را همچنان به رسمیت می‌شناسد، مواجه است.

سوییفت یک شبکه مالی است که جابه‌جایی پول در مقادیر بالا بین کشورهای عضو در سراسر جهان را تسهیل می‌کند. این سازمان در بلژیک قرار دارد اما در میان هیات مدیره این شرکت مدیران عامل بانک‌های آمریکایی هم حضور دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز