خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و فرانسه با محوریت ایران و تقویت ناتو

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۳۶۷

وزرای خارجه فرانسه و آمریکا درباره مسائلی همچون ناتو، سوریه، ایران و کره شمالی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «مایک پومپئو» وزیر امور خارجه آمریکا و «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در دیدار دوجانبه خود، درباره مسائلی مربوط به تقویت ناتو، وضعیت ایران، کره شمالی و سوریه گفت‌وگو کردند.

پومپئو در روز شنبه همراه با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در مراسم افتتاحیه صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در پاریس شرکت کردند.

پومپئو و لودریان درباره همکاری ایالات متحده آمریکا و فرانسه برای حل  چالش‌های امنیتی جهانی، از جمله چگونگی تقویت ناتو، صحبت کردند.

آنها همچنین راه‌هایی که ایالات متحده و فرانسه می‌توانند در تعامل باهم در جهت مقابله با رفتار ایران، خلع سلاح در خاورمیانه و ایجاد یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه به کار بگیرند را مورد بررسی قرار دادند.

۶۰ نفر از مقام‌های دولتی برای رایزنی نظامی در یک مجمع صلح که توسط امانوئل ماکرن، رئیس‌جمهور فرانسه برگزار می‌شود، در پاریس گرد هم می‌آیند.

روز شنبه هم دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا مذاکرات دو جانبه‌ای با امانوئل ماکرون و رهبران کشورهای مختلف در زمینه مسائل تجاری و مالی نظامی داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز