خبرگزاری کار ایران

شلیک سامانه موشکی سوم خرداد در رزماش پدافند هوایی

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۷۹۱

در اولین روز از رزمایش مشترک پدافند هوایی، سامانه موشکی سوم خرداد نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک موشک توانست پرنده متخاصم در آسمان محل رزمایش را مورد اصابت قرار دهد.

به گزارش ایلنا، سامانه موشکی سوم خرداد که اردیبهشت ماه سال ۹۳ در جریان بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه هوافضای سپاه رونمایی شد- می تواند اهداف را در فواصل حدود ۵۰ کبلومتری منهدم کند.

این سامانه امکان رهگیری ۴ هدف و شلیک همزمان ۸ موشک را دارد.

در جریان این رزمایش در بخش آزمایش سرد هواپیماهای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نقش نیروی متخاصم حاضر شده و سامانه های راداری و موشکی نیز با انجام کشف و رهگیری بر روی آنها قفل راداری و اقدام تاکتیکی کردند همچنین هواپیماهای طرح پدافندی نیروی هوایی ارتش و سپاه با به پرواز در آمدن از پایگاه های مختلف انجام عملیات رهگیری و پدافند هواپایه را تمرین کردند.

رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت با اعلام رمز یا خاتم الانبیا(ص) توسط امیر دریادار سیاری، رییس هئیت مدیره رزمایش در بخش های وسیعی از شمال مرکز و غرب کشور و در مساحتی به وسعت تقریبی نیم میلیون کیلومتر مربع از صبح امروز آغاز شد.

این رزمایش با محوریت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در قالب شبکه یکپارچه پدافندهوایی کشور و با حضور نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکان های پروازی نیروی هوایی ارتش و شبکه دیده بانی بصری و اپتیکی برگزار می شود.

شبکه فرماندهی و کنترل کشف و شناسایی رهگیری و انهدام اهداف متخاصم اجرای عملیات پدافندی در محیط جنگ الکترونیک بهره برداری از سامانه های اکتشافی غیر فعال بکارگیری سامانه های پدافند هواپایه با سرنشین و بدون سرنشین مقابله با موشک های ضد رادار و موشک های کروز از جمله مواردی است که در این رزمایش تمرین خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز