خبرگزاری کار ایران

یوسف‌نژاد مطرح کرد؛

تشریح چگونگی اداره جلسه امروز مجلس + اسامی موافقان و مخالفان وزرا

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۵۲۰

عضو هیات رئیسه مجلس به تشریح چگونگی اداره جلسه امروز مجلس پرداخت و موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی اصغر یوسف‌نژاد ظهر امروز در جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی درخصوص نحوه برگزاری جلسه امروز مجلس گفت: ثبت نام نمایندگان درباره موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح امروز انجام شد. ابتدا براساس آیین‌نامه، رییس‌جمهور می‌تواند به مدت یک ساعت از سوابق، صلاحیت‌ها و برنامه‌ها وزرا به ترتیب حروف الفبا صحبت کنند و سپس دو موافق و دو مخالف به مدت ۱۵ دقیقه صحبت می‌کنند.

وی ادامه داد: بعد از صحبت موافقان و مخالفان، هر وزیر پیشنهادی می‌تواند به مدت نیم ساعت از خود دفاع کند.

این عضو هیات رئیسه با بیان اینکه هر نماینده موافق و مخالف می‌تواند تمام یا بخشی از وقت خود را به یک نماینده بدهد، اظهار داشت: اگر سوالاتی هم به صورت کتبی مطرح باشد، از سوی رئیس‌ مجلس به رئیس‌جمهور یا وزرای پیشنهادی داده می‌شود.

یوسف‌نژاد خطاب به نمایندگان تصریح کرد: من از نمایندگان و موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی می‌خواهم با رعایت اعتدال به نقد و بررسی برنامه‌های وزرا بپردازند و به سخنان غیرمربوط و اخبار غیررسمی استناد نکنند و رعایت وقت صورت بگیرد.

وی افزود: ابتدا صلاحیت وزیر‌ پیشنهادی اقتصاد، سپس محمد شریعتمداری، سپس وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی و در نهایت رضا رحمانی مورد بحث قرار می‌گیرد.

این نماینده مجلس در معرفی موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی خاطرنشان کرد: موافقان وزیر پیشنهادی اقتصاد شامل آقایان رمضانعلی سبحانی‌فر و علیجانی می‌شود. همچنین آقایان ساری و کمالی‌پور در مقام مخالفت صحبت خواهند کرد.

یوسف‌نژاد اضافه کرد: آقایان شهریاری و یوسف‌نژاد به عنوان موافق وزیر پیشنهادی صنعت و آقایان احمد بیگدلی و محمود صادقی به عنوان مخالف صحبت می‌کنند. همچنین آقایان محمدعلی پورمختار و حسن سلیمانی به عنوان موافقان وزیر پیشنهادی راه و آقایان سهراب گیلانی و محمد فیضی به عنوان مخالف صحبت می‌کنند.

وی بابایی صالح و ظاهری را موافقان و ولی ملکی و شهاب نادری را به عنوان مخالفان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز