خبرگزاری کار ایران

ذوالنوری در نطق میان دستور:

هیات رئیسه مجلس در توان و تخصص پارلمان هم افزایی ایجاد نکرد

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۶۵۸

یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: مجلس شورای اسلامی وظیفه خود را آنگونه که باید و شاید به دلایل متعددی در این شرایط اقتصادی انجام نداد.

به گزارش خبرنگار  سیاسی ایلنا، مجتبی ذوالنوری  در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با گرامی داشتن ایام اربعین حسینی(ع)، اظهار داشت: در چند ماه گذشته که تلاطم و نابسامانی‌های اقتصادی به شدت مردم عزیز را با مشکلات عدیده رو به رو کرد، همه نمایندگان از تریبون مجلس به همه جا اعتراض کردند ولی امروز می‌خواهم به دلیل بروز این مشکلات از نقش مجلس شورای اسلامی در این مشکلات بگویم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اظهار شرمندگی به پیشگاه مردم شریف ایران به دلیل بروز مشکلات اقتصادی، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی وظیفه خود را آنگونه که باید و شاید به دلایل متعددی در این شرایط اقتصادی انجام نداد.

وی با بیان اینکه ۶ کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مستقیما مرتبط با موضوعات اقتصادی هستند، افزود: در مجلس متخصصین و کارشناسان متعدد اقتصادی داریم، هر کمیسیون و هر نماینده‌ای به صورت فردی و آتش به اختیار در این دوران عمل کردند ولی هیات رئیسه مجلس که باید هم افزایی را ایجاد می‌کرد و تلاش‌ها را هماهنگ می‌کرد تا از این توان و تخصص استفاده شود، چنین نقشی را ایفا نکرد؛ در واقع مجلس می‌توانست هادی و کنترل کننده دولت باشد ولی چنین اقدامی را انجام نداد.

ذوالنوری با بیان اینکه مجلس باید خمیر مایه یک طرح همه جانبه و موثر را با تلاش نمایندگان و متخصصان فراهم می‌کرد که در آن نظر متخصصین فراوان کشور اخذ می‌شد و مرکز پژوهش‌های مجلس نیز باید در این راستا فعالیت می‌کرد نه اینکه جداگانه حرکت کند، ادامه داد: باید از کارشناسان تجربی کف بازار که گاهی تصمیماتِ متخذه اتاق‌های در بسته را قبول ندارند نظر خواهی می‌شد تا در جهت تقویت نقاط قوت و رفع عیوب این طرح از این نظرات استفاده می‌شد سپس باید دولت فراخوانده می شد و به دولت گفته می‎شد چنین راه حلی را تهیه کرده‌ایم، اگر ایراد ندارد، اجرا کنید و اگر امکان اجرا ندارید، موانع اجرا یا نکات اصلاحی خود را بیان کنید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح باید به صورت لایحه از سوی دولت ارائه می‌شد یا اینکه مجلس در قالب طرح نظر خود را بیان می‌کرد، گفت: چندین جلسه غیرعلنی برگزار شد، یکبار معاون اول رئیس جمهور، یکبار رئیس سازمان برنامه و بودجه در مجلس حاضر شدند و مطالبی را گفتند که فقط جنبه درد دل داشت و سپس با قرعه کشی و بدون هدف، عده‌ای از نمایندگان صحبت کردند که هیچ خروجی نداشت.

ذوالنوری با بیان اینکه مردم به مجلس دل خوش کرده‌اند ولی نقشی از مجلس در حل مشکلات اقتصادی خود ندیده‌اند، اظهار داشت: قرار بود جلسه غیرعلنی روز گذشته مجلس برای تشریح مسائل روز باشد ولی برای "دفع دخل مقدر" که اگر شورای نگهبان راجع به CFT نظر مخالف داد، صحبت کنیم و زمان مجلس که باید امروز صرف حل مهمترین مشکلات اقتصادی و معیشتی شود را بگیریم درست نیست، نباید امروز هم جلسات بدون خروجی داشته باشیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز باید حال مردمی که در فشار شدید و تنگنای اقتصادی هستند را بفهمیم، قرار است مجلس شورای اسلامی به عنوان عصاره ملت، خانه ملت و نخبگان ملت نقش موثری ایفا کند، گفت: اگر مجلس مشکلات را حل نکنند، مردم به چه باید دل خوش کنند؟ هیچ مشکل لاینحلی نداریم البته اگر با عزم و اراده به وظیفه خود عمل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز