خبرگزاری کار ایران

اردکانیان در پاسخ به ایلنا:

تحریم‌ها تاثیری بر صادرات برق ندارد/ جلسه شورای هماهنگی زاینده‌رود به زودی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۵۵۰

وزیر نیرو تاکید کرد: صادرات برق طبق قرار و مدارهایی که با کشورهای همسایه گذاشته شده هیچ تغییری نخواهد کرد و ارتباطی با تحریم‌های احتمالی ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، رضا اردکانیان در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا،‌ درباره تاثیر تشدید تحریم‌ها از سوی آمریکا در سیزده آبان روی صادرات برق گفت: صادرات برق طبق قرار و مدارهایی که با کشورهای همسایه گذاشته شده هیچ تغییری نخواهد کرد و این مساله ارتباطی با تحریم‌های احتمالی ندارد.

وزیر نیرو تاکید کرد: ما به دنبال توسعه تبادلات برقی هستیم و در همین راستا حدود ده روز پیش جلسه‌ای در سطح معاونین نیرو و انرژی با کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان در مسکو داشتیم که نتایج خوبی در برداشت. در ماه دسامبر هم جلسه دیگری در تهران خواهیم داشت.

اردکانیان خاطرنشان کرد: در گام اول به دنبال افزایش امکان افزایش تبادل انرژی برق با جمهوری آذربایجان هستیم. اگر شرایط فنی لازم برای ارتباط سیستمی سه کشور محیا شود حدود ۶۰۰ مگاوات برق صادر خواهیم کرد و در صورت هر نوع مشکل فنی برای اتصال برق روسیه و اروپا راه‌های جایگزین هم داریم .

وی درخصوص کشورهای صادرکننده برق گفت: ما به کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق برق صادر می‌کنیم و درصدد هستیم با شکل گرفتن دولت جدید عراق مذاکرات مفصل‌تری با وزیر برق این کشور برای توسعه روابط داشته باشیم.

وزیر نیرو افزود: نزدیک به ۲هزار مگاوات ظرفیت صادرات به کشورهای همسایه را داریم .

وزیر نیرو درباره حق آبه اصفهان گفت: حق آبه یک موضوع قانونی است، منتها طبق قانون، توزیع عادلانه آب طبیعتا متاثر از وضعیت بارش است. امیدواریم با بهتر شدن بارش نذورات جوی ماه‌های پیش رو این وضعیت بهتر شود .

وی درباره زیر کشت بردن زمین‌های این استان برای فصل‌های پیش رو عنوان کرد: این امر بستگی به بارش‌ها دارد و احتمالا در کمتر از دوهفته جلسه شورای هماهنگی زاینده‌رود را برای بررسی دقیق‌تر این موضوع با حضور نمایندگان کشاورزان برگزار می‌کنیم و ان‌شاالله امیدوارم تصمیات خوبی گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز