خبرگزاری کار ایران

دستگیری جاعل اسناد قضایی در یزد

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۰۹۵

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد از شناسایی و دستگیری یک نفر متهم به جعل اسناد قضایی در یزد خبر داد.

به گزارش ایلنا، غلامعلی دهشیری در  این رابطه افزود: پس از اعلام پلیس راهور استان مبنی بر دریافت یک نامه قضایی جهت آزادی و رفع توقیف یک دستگاه موتور سیکلت و مشکوک بودن آن و متواری شدن حامل نامه، مراتب جهت بررسی دقیق موضوع در دستور کار کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان پرونده ای راجع به این موضوع در شعبه هشتم بازپرسی تشکیل و دستور تکمیل تحقیقات و شناسایی فرد و یا افراد جاعل صادر گردید.

این مقام قضایی به تطبیق نامه جعل شده با نامه اصلی صادره از یکی از شعبات جزایی استان اشاره کرد و گفت: با دقت در نامه ارسالی از شعبه، مشخص شد محتوای نامه اصلی موجود در پرونده قضایی با تصویر نامه مشکوک ارسال شده از سوی مرجع انتظامی مطابقت ندارد.

وی از احضار متهمان به دادسرا خبر داد و بیان داشت: پس از احضار متهم  به دادسرا و اعتراف به مراجعه به پلیس راهور جهت آزادی یک دستگاه موتورسیکلت توقیفی، متهم دیگر این پرونده که جعل را انجام داده بود شناسایی و توسط ضابطان حفاظت و اطلاعات دادگستری به دادسرا جلب گردید.

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان تصریح کرد: در بازجویی از متهم به جعل در این پرونده مشخص شد، جاعل، نامه اصلی یکی از شعب جزایی راجع به رفع توقیف یک دستگاه موتور سیکلت را که مربوط به یک پرونده دیگر و شخص دیگری بوده را کپی کرده و از آن کپی اقدام به صدور نامه جدید جعلی جهت آزادی موتورسیکلت خود نموده است.

وی خاطرنشان کرد: افراد نباید راه های غیر قانونی را جهت مطالبات قانونی خود در پیش گیرند که بدون تردید سرانجام این مسیر، گرفتاری بیشتر در چنگال قانون خواهد بود.

دهشیری بر استفاده از بستر الکترونیک و ارتباطات درون شبکه ای تأکید کرد و گفت: قوه قضاییه و نیروی انتظامی از یک شبکه الکترونیک بسیار قوی و گسترده برخوردارند و می توانند با ایجاد یکسری از زیر ساخت های فنی، بسیاری از مکاتبات را به صورت الکترونیک و درون شبکه ای انجام دهند تا از تکرار اینگونه اقدامات و انجام جعل برخی از مکاتبات پیشگیری نمایند.

وی یادآور شد: استفاده از فن آوری های نوین، علاوه بر سرعت، دقت و صرفه جویی در وقت و هزینه، از نظر امنیت نیز بسیار بهتر خواهد بود و تالی فاسد نامه نگاری های کاغذی و مرسوم سنتی را نخواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز