خبرگزاری کار ایران

شهریاری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اسلام‌آباد به تعهدات بین‌المللی در رابطه با استرداد مجرمین عمل نمی‌کند/ باید مقر تروریست‌ها در پاکستان را مانند عراق با موشک بزنیم

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۵۷۱

نماینده مردم زاهدان با اشاره به وضعیت مرزبانان ربوده شده در میرجاوه تاکید کرد: بالاخره به این دلیل که پایگاه و جایگاه این‌ تروریست‌ها مشخص است به نظر ما جمهوری اسلامی باید مقر این گروهک‌ها را هم در پاکستان با موشک بزند چراکه امیدی به دولت پاکستان نیست.

حسینعلی شهریاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره مرزبانان ربوده شده ایرانی در نقطه صفر مرزی گفت: اینطور که گفته می‌شود همه این مرزبانان ربوده شده در سلامت هستند و تا کنون اتفاق خاصی رخ نداده است اما اطلاعات دقیق دیگری در دست نیست.

وی ادامه داد: این مرزبانان به آن‌سوی مرز منتقل شده‌اند.

نماینده مردم زاهدان تصریح کرد: وزیر کشور، وزیر امور خارجه و فرماندهان مرزبانی دو طرف، پیگیری‌هایی انجام داده‌اند. سردار محمد باقری نیز با فرمانده ارتش پاکستان رایزنی‌هایی انجام داده است و امیدواریم مساله به خیر و خوشی حل شود.

وی تاکید کرد: دولت پاکستان باید تکلیف این گروهک‌های تروریستی را مشخص کند. ما با کشور پاکستان قانون استرداد مجرمین را داریم اما متاسفانه در این زمینه همواره مشکل داشتیم. پاکستان هیچ‌وقت به قوانین و تعهدات بین‌المللی در رابطه با استرداد مجرمین عمل نکرده است. از طرف دیگر دولت ما هم همیشه «دولت برادر پاکستان» را تکرار می‌کند و این «دولت برادر پاکستان» متاسفانه پدر ما را درآورده است.

شهریاری خاطرنشان کرد: متاسفانه مسئولان ما هیچ وقت اقدامی مثل کاری که برای این گروهک‌ها در غرب کشور انجام شده را برای گروهک‌های اینچنینی در این منطقه انجام نداده‌اند. بالاخره به این دلیل که پایگاه و جایگاه این‌ها مشخص است به نظر ما جمهوری اسلامی باید مقر این گروهک‌ها را هم در پاکستان با موشک بزند چراکه امیدی به دولت پاکستان نیست.

وی با اشاره به وضعیت خانواده این اسرا نیز گفت: خانواده آنان نگران هستند و خانواده‌ها امیدشان به مسئولان جمهوری اسلامی است و ارتباطی با فرزندانشان ندارند و دائم برای پیگیری‌ها به مسئولان متوسل می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز