خبرگزاری کار ایران

پارسایی در نطق میان دستور:

فرصت‌های تاریخی و فرهنگی را به تهدید تبدیل نکنیم/ چرا اصل ۵۹ قانون اساسی معطل مانده است

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۰۳۷

نماینده مردم شیراز در مجلس تاکید کرد: دامن زدن به گسست و ایجاد فاصله مردم با گذشته تاریخی شان آسیب های جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، بهرام پارسایی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۹ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهارداشت: نطق امروز این جانب به دلیل نگرانی جدی نسبت به تهدید امنیت ملی و انسجام ملی که به واسطه روند کاهشی عرق و هویت ملی در مردم آرام آرام در حال شکل گیری است، آماده شده است. دلیل اصلی همکاری مردم هر کشوری با سیستم های جاسوسی اجنبی همان کاهش عرق ملی و هویت ملی و عدم احساس تعلق به سرزمین خود است، این را بارها از زبان نیروی های زحمتکش و وفادار اطلاعات شنیده ایم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئله مثل عملیات تروریستی اهواز به گفته دوستان اطلاعاتی بخش عمده آن به دلیل کاهش عرق ملی و هویتی ملی بود، دامن زدن به گسست و ایجاد فاصله مردم با گذشته تاریخی شان آسیب های جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: جا دارد یادآوری کنم فرمایشات رهبری در باب تاریخ  و میراث فرهنگی تا آنجا است که سابقه تاریخی میراث فرهنگی ما را از دلایل بالا بودن جایگاه ملت و کشور ایران در بین کشورهای می داند، گلایه جدی اینجانب از ریاست جمهوری است که اگر پاسخ منطقی به مکاتبات و پیگیری های بنده برای نامگذاری روزی به نام کوروش می دادند نیاز نبود امروز دراین زمینه نطق کنم.

خواستار پاسخ منطقی به مکاتبات و پیگیری‌هایم برای نامگذاری روزی به نام کوروش بودم

وی بیان داشت: آقای دکتر روحانی شما که در سازمان ملل و در سفر اروپا از تاریخ فرهنگ و غنی کشورمان یاد می کنید و یهودیان را خطاب میکنید که ما ناجی شما در تاریخ بوده ایم، آنجا که مصرف خارجی برای شما دارد به نوعی برای تایید خود از آن حرف می زنید و در برخوردی دوگانه انکار داخلی شما را شاهدهستیم به نوعی سودجویی از فرهنگ و تاریخ این سرزمین است که بی احترامی به شعور تاریخی و فرهنگی جامعه است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: درخواست نامگذاری روز کوروش را که مسئله ای کاملا اجتماعی و فرهنگی است به شورای عالی امنیت ملی ارجاع  داده و آن را امنیتی کردید، در دنیا مسائل امنیتی را فرهنگی و اجتماعی برای کاهش هزینه های ناشی از آن می کند و ما کاملا نقطه عکس آن هستیم.

پارسایی ادامه داد: می‌خواهم کوتاه در باب شخصیت کوروش سخن بگویم، اینکه این داشته ها می تواند باعث ایجاد انسجام ملی شود، در باب ایشان منابع آرایی، سوریانی، یونانی و مورخین ۵۰۰ سال قبل از میلاد و توضیحات افلاطون را بخوانید که چه انسان برجسته ای بوده است.

اشاره تورات و انجیل به کوروش

وی گفت: در کتاب های آسمانی تورات و انجیل از ایشان به نیکی یاد شده است، مولانا ابوالکلام آزاد مفسر بزرگ قرآن هندی او را ذوالقرنین می نامند و علامه طباطبایی این گفته ابوالکلام را تایید می کند، ببینید نماد آزاد اندیشی ایرانی وقتی بابل را فتح می کند و در دستور نگارش بزرگترین افتخار بشر دوستانه تاریخ یعنی منشور حقوق بشر را می دهد  برای تکریم انسانیت و بشریت و عدالت دستور می دهد منشور به زبان قوم مغلوب نوشته شود، یعنی به زبان بابلی، این شخصیت این در کشور و زادگاه خود غریب واقع شده است.

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید تاکید کرد: استفاده از این فرصت ها بسیار ضروری و لازم است، مزایای متعدد استفاده از فرصت های فرهنگی و تاریخی در زمینه های متعدد در تقویت امنیت پایدار، جلوگیری از بهره برداری اقلیت معاند خارجی و منافع اقتصادی لازم که روز کوروش و نامگذاری آن می تواند در پی داشته باشد.

پارسایی عنوان کرد: در سالهای قبل بدون احساس تفاوت قومیتی شاهد حضور مردم در این مجموعه بودیم به  واسطه سوء مدیریت ها و نداشتن برنامه اقلیتی انگشت شمار، شعارهای هنجارشکنانه دادند که ما تسلیم آن اقلیت شدیم و مسئله را امنیتی کردیم، آن اکثریت چند صد هزار نفری را دریابیم که به دور از قومیت لر، ترک، کرد، عرب، بلوچ و فارس دور هم جمع می شوند و فرصتی مناسب برای ایجاد امنیت و اتحاد ملی فراهم می کنند.  

وی افزود:من یقین دارم منتقدین حتما اشاره خواهند کرد امروز که مشکل معشیت است چه وقت این حرف ها است، می خواهم به این موضوع اشاره کنم که درآمد گردشگری در سال ۲۰۱۷، ۱.۲۳ تریلیون دلار بوده است جایگاه ایران در بین کشورهای مستعد گردشگری و جزء ۱۰ کشور اول دنیا است اما کدام درآمد زایی و کدام اشتغالزایی؟

رده ۹۳ ایران در بین کشورهای مستعد گردشگری

نماینده شیراز تاکید کرد: جایگاه ما اکنون در رده ای ۹۳ کشور های جهان است، به دلیل همین کج سلیقه ها و عدم استفاده از داشته های تاریخی و فرهنگی ما است،  این فرصت سوزی ها را چه کسی باید پاسخگو باشد، من به یقین عرض می کنم به جای اینکه در یکسال گذشته پیروی پیگیری اینجانب و سایر دوستان برنامه ریزی شود که چگونه از این فرصت تاریخی و ملی به نفع منافع ملی به نفع درآمد زایی و ارز آوری گردشگری استفاده کنیم، همه بحث ها این است که چگونه جلوی برگزاری این گونه مراسم ها گرفته شود.

پارسایی انتقاد کرد: در سال های گذشته  یا به بهانه قطعی برق یا خرابی جاده جلوی برگزاری بزرگداشت کورورش را گرفتیم تا کی باید با ملت تعامل نکنیم و برخورد سلبی داشته باشیم، من از شورای امنیت ملی خواهش می کنم با دعوت از کارشناسان و اساتدید تاریخ و داشتن اطلاعات کامل تهدیدات امنیتی و تهدید کاهش عرق وهویت ملی دراین زمینه تصمیم بگیرد.

چرا اصل ۵۹ قانون اساسی معطل مانده است

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید خطاب به رئیس جمهوری گفت: آقای روحانی مسائل متعددی لاینحل مانده که ظاهرا شما توان حل آن را ندارید چرا به اصل ۵۹ قانون اساسی مراجعه نمی کنید؟ اصل معطل مانده قانون اساسی که وقتی این جانب به عنوان قانوگذار و نماینده از اصل ۵۹ صحبت میکنم انگشت اتهام مخالفت با نظام به سمت من دراز است مگر این اصل از قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی نیست.

دوستان عزیز صحبت های من دغدغه هویت ملی، انسجام ملی و جلوگیری از گسستگی در بین قومیت ها و ملت ما است، دریابیم ملت را و فرصت های بدست آمده را که در هیچ جای دنیا سابقه ندارد را تبدیل به تهدید نکنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز