خبرگزاری کار ایران

تاجرنیا در گفت‌وگو با ایلنا:

لیست وزرای پیشنهادی نشان‌دهنده دست خالی دولت است/ نسل اول انقلاب همچنان به قدرت و پست‌ها چسبیده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۴۹۷

یک فعال سیاسی اصلاح طلب درباره معرفی وزرای جدید گفت: استفاده از چهره‌های تکراری و عوض کردن جای مهره‌ها کمک‌کننده نیست و این نشان می‌دهد دست دولت خالی است.

علی تاجرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره معرفی وزرات‌خانه‌های کار، صنعت، راه و اقتصاد گفت: معتقدم اعتماد بین مردم و دولت آسیب جدی دیده است، آنان این احساس را دارند که دولت نسبت به مشکلات کشور بی‌توجه است؛ یعنی مجموعه اتفاقاتی که می‌افتد و یا اگر کارهایی صورت می‌گیرد این‌ها به درستی معرفی نشده است و یا اینکه کاره نمی‌تواند تاثیرگذاری در بهبود معیشت مردم داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد:‌ در مجموعه دولت کاملا مشخص است که وزرا چه میزان حضور دارند، فعالیت می‌کنند و چه بخش‌های نیز پیدا نیستند یا آثار کارهای آنان مشهود نیست. بنابراین وزرا و افرادی که معرفی شدند باید افرادی باشند که بدنه جامعه و یا نخبگان سیاسی و  اجتماعی آن‌ها را به عنوان کسانی که دلسوز و وقت‌گذار هستند، بپذیرند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بحث پاکدستی و کارآمد بدون وزرا یک امر بسیار مهم است و تلقی بسیاری از مردم این است که مسئولان دنبال حل مشکلات خودشان هستند؛ لذا هر فردی که در مجموعه دولت و ارکان نظام حضور پیدا می‌کند باید به این دو چالش مهم که همان بحث کارآمدی و  اقناع افکار عمومی برای پاکدست بودن است، پاسخ مثبت دهد.

تاجرنیا با اشاره به این که استفاده از چهره‌های تکراری و عوض کردن جای مهره‌ها کمک‌کننده نیست، بیان کرد: افکار عمومی این مسئله را نمی‌پذیرد باید؛ لیست وزرای پیشنهادی و این‌که تاکید کنیم باید از آدم‌هایی که بیست سال پیش وزیر بودند، بهره‌گیری کنیم نشان‌دهنده تجربه نیست نشان دهنده این است که دولت چقدر دستش خالی است که نمی‌تواند چهره‌های جدیدتری را معرفی کند.

وی خاطرنشان کرد: این خالی بودن دست دولت نشان می‌دهد همچنان نسل اول انقلاب چسبیده به قدرت و پست‌ها هستند و این امکان را فراهم نمی‌کنند که دیگران هم در جایگاه و پست‌های مختلف حضور پیدا کنند ما امروز  نیازمند یک سری چهره‌های جوان هستیم که بتوانند پر توان و با نشاط امور را پیش ببرند.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز