خبرگزاری کار ایران

با مصوبه هیات وزیران؛

سن جدید فرسودگی انواع خودرو و موتورسیکلت تعیین شد

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۳۳۸

هیات وزیران جدول سن فرسودگی خودروهای شخصی اعم از سواری، استیشن ( ون) و سواری کار را ۲۰ سال و خودروی عمومی سواری دوگانه سوز ۱۰ سال تعیین کرد.

به گزارش ایلنا، هیات وزیران بنابر پیشنهاد سازمان‌‌های مسئول از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان ملی استاندارد و بیمه مرکزی ایران و به استناد قانون هوای پاک همچینن سن فرسودگی خودروهای عمومی شامل سواری تاکسی و استیشن ون و سواری کار را بر حسب بنزینی و دوگانه‌‌‌سوز بودن ۱۰ سال، پایه گاز سوز ۱۲ سال و برقی و هیبریدی و نیز تاکسی‌‌‌‌هایی که بنابر پیشنهاد وزارت کشور یا وزارت راه و شهرسازی و تایید سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد کماکان کیفیت ارایه خدمات مناسبی دارند را ۱۵ سال تعیین کرد.

بر این اساس وانت پایه گازسوز ۱۵ سال و بنزینی و دوگانه‌‌‌سوز دیزلی ۱۴ سال تعیین شد. همچنین بر اساس این مصوبه سن فرسودگی اتوبوس درون‌‌‌شهری نیز بر حسب دیزلی بودن ۱۰ سال، پایه‌‌گازسوز ۱۲ سال و اتوبوس برقی منوط به بازسازی و رعایت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ۲۰ سال در نظر گرفته شده است.

با ابلاغ این مصوبه سن فرسودگی مینی‌‌‌بوس و میدل‌‌باس درون‌‌شهری و برون‌‌شهری دیزلی ۱۰،‌ پایه‌‌‌‌گازسوز ۱۲ و برقی منوط به بازسازی و رعایت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ۲۰ سال مقرر شده است.

بر اساس این مصوبه سن فرسودگی اتوبوس برون‌‌شهری ۱۵ سال و کشنده، کامیون و کامیونت ۲۲ سال، موتورسیکلت بنزینی کاربراتوری شش سال، بنزینی انژکتوری هشت سال، برقی ۱۲ سال و سواری دولتی ۱۵ سال خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز