خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

در حال تلاش برای کاهش قیمت ویزای اربعین هستیم/ مجبور باشیم برای مشخص شدن وضعیت شهرداران استفساریه می‌گیریم

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۷۱۷

وزیر کشور با اشاره به ایام اربعین تاکید کرد: در حوزه ویزا، با توجه به افزایش قیمت ارز، شاهد افزایش قیمت بوده‌ایم هرچند در حال تلاش برای کاهش آن هستیم اما رقم کنونی آن، هشت هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز در پایان نشست هیات دولت، در جمع خبرنگاران، درخصوص آخرین اقدامات انجام شده برای ایام اربعین گفت: یک هفته پس از پایان اربعین سال گذشته، ستاد اربعین برای فعالیت امسال با همراهی ۲۵ دستگاه و نهاد تشکیل شد و با بررسی اقدامات انجام شده، همه اقداماتی که سفر خوب، راحت و امن را برای مردم در ایام اربعین موجب می‌شود، پیگیری کرده است.

وی ادامه داد: تدارکات انجام این سفر هم زیرساخت‌ها اعم از راه‌ها، جاده‌ها پارکینگ و... در حال انجام است و همچنین وضعیت امنیت بهتر از سال قبل است. همه برنامه‌های آماده‌شده نویدبخش یک سفر خوب زیارتی است.

رئیس شورای عالی کشور با اشاره به قیمت ارز اظهار داشت: در حوزه ویزا، با توجه به افزایش قیمت ارز، شاهد افزایش قیمت بوده‌ایم هرچند در حال تلاش برای کاهش آن هستیم اما رقم کنونی آن، هشت هزار تومان است.

رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که هزینه سفر اربعین افزایش یافته است. وزارت کشور برای کاهش این افزایش قیمت چه اقداماتی انجام داده است؟ تصریح کرد: هزینه‌های اربعین چند قلم است. اقلام اصلی به ویزا مربوط می‌شود. مابقی اقلام مانند بیمه زیاد تغییر نکرده است. اما درباره ویزا، رقم ۴۱ دلاری است که عراق می‌گیرد و ویزا را صادر می‌کند. بر مبنای ارز اختصاص داده شده از سوی بانک مرکزی رقم بالا است اما با بانک مرکزی در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم به توافقی دست یابیم تا معادل ریالی این ارز را کاهش دهیم اما تا الان رقمی که آنها تایید کرده‌اند، هشت هزار تومان است.

وی درباره احتمال سهمیه‌بندی بنزین خاطرنشان کرد:‌ سهمیه‌بندی سوخت و بنزین مطرح نیست اما با توجه به اینکه قاچاق سوخت هم در جلسه شورای امنیت و هم در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی وزیر نفت و هم استانداران مرزی به ما گزارش شده است،‌ روزانه از ۱۰ تا ۱۵ میلیون لیتر در حال قاچاق است.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور افزود: بیش از ۶۰۰ هزار کارت سوخت به استان‌های مرزی رفته‌ است بنابراین به دنبال احیای کارت‌های سوخت هستیم تا آن کارت‌ها توسط مردم در مناطقی که ساکن هستند، استفاده شود تا مانع قاچاق شوند.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به این سوال که با توجه به اظهارات رئیس دیوان محاسبات، آیا شهردار تهران استعفا خواهد داد ابراز داشت: ما برای رعایت حقوق شهرداران با توجه به تفسیر حقوقی که شورای عالی استان‌ها و شورای شهر تهران داشته است، همه راه‌هایی که به قطعیت برسیم را طی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: هم‌اینک دیوان محاسبات و هم سازمان بازرسی کل کشور در این باره نظر داده‌اند اما ما هم از معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری و هم از معاونت امور اداری و استخدامی نظر خواسته‌ایم که تاکنون نظر نداده‌اند. اگر هم مجبور باشیم استفساریه می‌گیریم.

وزیر کشور درباره تغییر استانداران براساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان و جانشینان آنها نیز بیان کرد: قانون منع بکارگیری بازنشستگان حدود ۱۴ استاندار را شامل می‌شود. با هماهنگی صورت گرفته، نیت ما این است که اولویت را به معاونان استاندار بدهیم و این مسئله به خاطر آن است که با تغییر استاندار، سلسله تغییراتی در فرمانداران و معاونان استانداری انجام شود. بنابراین هدف ما این است که از معاونان استاندار با اولویت استفاده کنیم.

وی یادآور شد: از ۱۴ مورد، ۳۰ گزینه را داریم که به رئیس‌جمهور هم دادیم تا پس از تایید ایشان، موضوع بررسی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز