خبرگزاری کار ایران

یادداشت میرزاده؛

رای نمایندگان به CFT کاملاً آگاهانه بود/ حقانیت ایران در جوامع بین‌المللی اثبات شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۳۹۱

با پیوستن ایران به کنوانسیون CFT حقانیت ایران در جوامع بین‌المللی اثبات شد و حداقل نفع آن برای ما از بین بردن بهانه‌هایی است که از طریق آن برخی کشورها می‌خواهند به شکل‌های مختلف به‌وسیله تحریم‌های سخت‌تر و دشوارتر فشار را بر کشور ما بیشتر کنند.

به گزارش ایلنا، مجلس شورای اسلامی که شکل‌گرفته از آرای مردم و خانه ملت است پس از بررسی‌های کارشناسانه فراوان، لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم را تصویب کرد. این لایحه شامل یک مقدمه، ۲۸ ماده و یک پیوست است که پیوستن ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم را مجلس با شروطی از جمله تأکید بر باقی ماندن نظام بر موضع به رسمیت نشناختن اسرائیل، پذیرفته است. بی‌شک پیوستن ایران به این کنوانسیون برای بیرون آوردن نام کشورمان از فهرست سیاه این کنوانسیون و در راستای منافع ملی بوده است که در نتیجه شفافیت بیشتر و کاهش فساد را به دنبال خواهد داشت. تصویب FATF حداقل نفعی که در این مقطع زمانی برای کشور ما دارد این است که بهانه‌هایی را که دشمنان نظام و کشور ما برای فشار بیشتر بر کشور در اختیار دارند را خلع سلاح می‌کند. کشورهای مخالف و دشمن ما و همچنین دیگر کشورهایی که تحت تأثیر سازمان‌های تأثیرگذار در جهان هستند، به مخالفت با ایران به علت عدم الحاق به FATF پرداخته بودند. نام کشور ایران به‌عنوان کشوری که نمی‌خواهد به این کنوانسیون بپیوندد و مدافع تروریسم شناخته‌شده بود درحالی‌که کشور ما قربانی حمله‌های تروریستی است و در تمامی دوره‌ها تلاش بسیاری برای نابودی تروریسم در منطقه داشته است.

با پیوستن ایران به کنوانسیون CFT حقانیت ایران در جوامع بین‌المللی اثبات شد و حداقل نفع آن برای ما از بین بردن بهانه‌هایی است که از طریق آن برخی کشورها می‌خواهند به شکل‌های مختلف به‌وسیله تحریم‌های سخت‌تر و دشوارتر فشار را بر کشور ما بیشتر کنند. اگرCFT تصویب نمی‌شد این بهانه در دست برخی کشورها بود که از هر وسیله‌ای برای پیش گرفتن اقدامات شدیدتری علیه کشور ما استفاده کنند.

باید این نکته را در نظر داشت که تنها امید ما به پیوستن به این کنوانسیون نبوده و نیست، در شرایط حال حاضر چاره‌ای غیر از این راه وجود نداشت و تصمیم سیاسی درستی بود. به این امر آگاه هستیم که پیوستن به کنوانسیون تماماً منبع خیر برای ایران نیست بلکه دفع ضرر محسوب می‌شود و عدم پیوستن به CFT برای ما ضرر قطعی بود از این بابت ضروری بود که لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم تصویب شود. همان‌گونه که درگذشته در راستای اهدافی که نظام اسلامی برای خود تعریف کرده و در موقعیت‌های مختلف حضور خود را ضروری دانسته، ادامه خواهیم داد و از آرمان‌ها و اهداف خود کوتاه نخواهیم آمد.

مجلس شورای اسلامی محل اجماع نظرات مخالف و موافق در مورد موضوعات مختلف است و این تضارب آرا به معنی شکل گرفتن مجلس قوی و کارآمد است. زمانی که موافقان و مخالفان جدی در یک موضوع وجود دارد نشان از پختگی مجلس دارد. برای پیوستن به FATF بررسی‌های کارشناسانه و موشکافانه انجام‌ شده و در جلسات علنی و غیرعلنی مجلس موافقان و مخالفان صحبت‌های خود را انجام داده‌اند بنابراین نتیجه را باید به فال نیک گرفت. نظرطیف مخالف و موافق الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم محترم است اما میزان رأی ملت و نماینده‌های مجلس است و باید رأی اکثریت مجلس که نماینده اکثریت جامعه است، محترم شمرده شود. نمایندگان کاملاً آگاهانه و قاطع رأی خود را به الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم انتخاب کرده‌اند و هیچ‌گونه ابهامی در مورد آن وجود ندارد. همه باید برای این رأی احترام قائل شوند و حتی کسانی که نظر مخالف داشتند بعد از جلسه رأی‌گیری با رأی اکثریت موافقت کردند و مجلس فضای دوستانه خود را حفظ کرد.

سید حمایت میرزاده

نماینده مجلس

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز