خبرگزاری کار ایران

نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با ایلنا خبر دادند؛

گزینه‌های تصدی وزارت کار، اقتصاد و صمت/ شریعتمداری، دژپسند، آخوندی، محمدی، رحمانی، ویسه و وزارتخانه‌های بی‌وزیر

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۴۳۱

همزمان با مطرح شدن زمزمه‌هایی درمورد معرفی وزرای جدید دولت، چند نفر از نمایندگان مجلس از آخرین وضعیت جدی‌ترین گزینه‌ها در میان چهره‌های مطرح شده، خبر دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، هنوز دقایقی از پایان نشست علنی پرحاشیه امروز مجلس و تصویب لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم یا همان بحث کنوانسیون CFT نگذشته بود که با خروج نمایندگان از صحن علنی، زمزمه‌هایی درباره اخبار مهمی دیگر، این‌بار درخصوص وزرای جدید دولت مطرح شد.

بنابر این شنیده‌ها که به تایید ۸ نفر از نمایندگان مجلس، شامل ۲ عضو هیات رییسه، ۳ نفر از اعضای کمیسیون صنایع و معادن، یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه و همچنین یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رسیده است، باوجود آن‌که هم‌اکنون در چهارمین هفته کاری مجلس به‌سرمی‌بریم و علی‌القاعده مجلس باید در هفته آینده تعطیل باشد تا نمایندگان برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه بروند، به احتمال قریب به یقین چنین نخواهد شد و مجلس هفته آینده نیز به کار خود ادامه می‌دهد.

گفته شده است که این تصمیم هیات رییسه به این منظور اتخاذ شده که نمایندگان صلاحیت وزرای پیشنهادی رییس‌جمهور برای تصدی ۲ وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی که اخیراً با استیضاح مجلس بی‌وزیر شده‌اند را مورد بررسی قرار دهند.

البته بجز این ۲ وزارتخانه، صحبت‌هایی از معرفی وزیری جدید برای یکی دیگر از وزارتخانه‌ها نیز مطرح شده است که علت این مهم، آن است که از قضا یکی از ۲ وزیر پیشنهادی روحانی برای این دو وزارتخانه بی‌وزیر کار و اقتصاد، یکی از وزرای فعلی دولت است. وزیری که البته هم‌اکنون در معرض استیضاح نمایندگان مجلس قرار دارد.

بنابر این گزارش و به‌گفته یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، قرار است محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت ازسوی رییس‌جمهور برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شود. این درحالی است که علاوه بر تایید این خبر ازسوی ۲ عضو دیگر کمیسیون صنایع و معادن مجلس، یک عضو اصلاح‌طلب هیات رییسه مجلس نیز به‌طور جداگانه این خبر را تایید کرده و به ایلنا گفته است که حضور شریعتمداری در وزارت کار، نسبت به دیگر گزینه‌ها جدی‌تر است و تا ۹۰% درصد باید منتظر معرفی او به‌عنوان وزیر جدید کار باشیم.

همزمان یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر این‌که در جریان این خبر است، به ایلنا گفت: باتوجه به فضای حاکم بر مجلس و مطرح بودن استیضاح شریعتمداری به‌عنوان وزیر صمت، امکان کسب رای اعتماد از مجلس بسیار کم خواهد بود.

این درحالی است که چندی پیش و همزمان با جدی‌تر شدن استیضاح شریعتمداری، برخی رسانه‌ها در آستانه سفر رییس‌جمهور به نیویورک از استعفای او از سمت وزارت صمت خبر داده و گفته بودند که همزمان با بازگشت روحانی از امریکا، این مهم محقق می‌شود.

در این میان البته زمزمه‌هایی نیز از احتمال استعفای عباس آخوندی به گوش رسیده و به‌خصوص طی یکی، دو روز گذشته برخی منابع از این موضوع خبر داده‌اند. «استعفایی که می‌تواند زمینه‌ساز حضور آخوندی در وزارتخانه‌ای دیگر باشد.» این را یک عضو کمیسیون صنایع و معادن به ایلنا گفته و با تاکید بر این‌که صحبت‌هایش صرفاً در حد گمانه‌زنی بر اساس برخی شنیده‌هاست، می‌گوید: «آقای آخوندی اتفاقاً این روزها بیش از گذشته از اقتصاد صحبت می‌کند و با این حساب، بعید نیست مقصد بعدی او وزارت امور اقتصادی و دارایی باشد.»

در این میان البته هنوز هم صحبت‌هایی از احتمال حضور شاپور محمدی در راس وزارت اقتصاد مطرح است اما بجز آخوندی و محمدی، گزینه جدی‌تری نیز برای جایگزینی مسعود کرباسیان وزیر استیضاح‌شده اقتصاد مطرح است. بنابر شنیده‌هایی که به تایید چند نفر از نمایندگان مورد اشاره رسیده، فرهاد دژپسند از جمله گزینه‌های جدی برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

به‌گفته یک عضو هیات رییسه مجلس، رضا رحمانی نماینده سابق مجلس و معاون وزارت صنعت در دولت روحانی نیز از جمله گزینه‌های جدی برای جایگزینی شریعتمداری در وزارت صمت خواهد بود. هرچند هنوز هم صحبت‌هایی درمورد احتمال معرفی رضا ویسه نیز برای تصدی این وزارتخانه مطرح است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز