خبرگزاری کار ایران

ظریف در گفت‌وگو با شبکه «سی بی اس»؛

ادعای اخیر نتانیاهو مثل ادعاهای قبلی‌ بی‌اساس است/ وقت بازرسی‌ بین‌المللی از تاسیسات هسته‌ای اسرائیل است

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۲۰۳

وزیر خارجه کشورمان ضمن بی اساس خواندن ادعاهای نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: هیچ سند و نقاشی ای هرگز این واقعیت را که اسرائیل تنها رژیم دارای برنامه ساخت سلاح هسته‌ای مخفی در منطقه است را تغییر نمی‌دهد.

به گزارش ایلنا «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران روز یکشنبه در گفت وگو با برنامه «فیس نیشن» شبکه «سی بی اس» پاسخ ادعاهای نتانیاهو علیه ایران را داد.

ظریف با اشاره به این ادعاها گفت: نتانیاهو تنها به دنبال راهی برای مسموم کردن فضاست.

وی ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی را «بی اساس» خواند و گفت: او همان‌طور که در ادعاهای قبلی در اشتباه بود این بار هم اشتباه کرده است. ادعاهای قبلی او توسط آژانس بازرسی و رد شد.

وزیر خارجه کشورمان در این گفت‌وگو اظهار داشت: نتانیاهو از سال ۱۹۹۲ ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرده است. به گفته او در سال ۱۹۹۲ ما قادر بودیم ظرف ۵ سال به بمب اتم برسیم. در سال ۱۹۹۶ هنوز می‌گفت ظرف ۵ سال ایران قادر به ساخت بمب است. او حتی در یک جلسه استماع در کنگره هم مدعی شد ایران به زودی به بمب اتم دست پیدا می‌کند.

وی گفت اگر نتانیاهو می‌خواست از عدم ساخت بمب اتم توسط ایران اطمینان کسب کند باید از توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت های بزرگ در سال ۲۰۱۵ حمایت می‌کرد؛ چرا که این توافق اجازه بازرسی‌ها را به آژانس می‌داد و بهترین راه برای تضعیف برنامه هسته‌ای ایران بود. ایران همه این بازرسی‌ها را قبول کرد چون چیزی برای مخفی کردن نداشت.

ظریف افزود: به خاطر دارید که چند هفته پیش نتانیاهو روبه‌روی دیمونا که تاسیسات ساخت بمب اتم در اسرائیل است ایستاد و ایران را تهدید به نابودی کرد. حالا همین‌ها مدعی‌اند که ایران آنها را تهدید به نابودی کرده است.

وی گفت: هیچ سند و نقاشی هرگز این واقعیت را که اسرائیل تنها رژیم دارای برنامه ساخت سلاح هسته‌ای مخفی در منطقه است را تغییر نمی‌دهد. زمان آن رسیده که اسرائیل پاکسازی شود و درب برنامه هسته‌ای غیر‌قانونی‌اش را روی بازرسان بین‌المللی باز کند.

ظریف ادعاهای نتانیاهو را «اتهاماتی زشت» خواند و نخست وزیر اسرائیل را فردی دروغگو که دست از دروغ گفتن برنمی‌دارد، معرفی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز