خبرگزاری کار ایران

مازنی در نطق میان‌دستور:

شورای عالی هماهنگی اقتصادی، کمیته ویژه حقیقت‌یابی تشکیل دهد/ مسئولان ارشد نظام گفت‌وگو اعتمادساز با مردم داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۱۷۲

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گفت‌وگوی اعتمادساز مقامات ارشد نظام با مردم و تشریح ابعاد ظالمانه تحریم به صورت شفاف در دستورکار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت الاسلام احمد مازنی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ضروری است، گفت: با اعلام آتش‌بس فوری بین نیروهای درون نظام و آغاز گفت‌وگوی ملی آسیب‌شناسی عملکرد چهل ساله و افق دهه پنجم را در دستورکار قرار دهیم.

وی تاکید کرد: شورای عالی هماهنگی اقتصادی، کمیته ویژه حقیقت‌یابی را تشکیل دهد تا سهم هر عامل داخلی و خارجی در شرایط اقتصادی کنونی کشور مشخص شود تا بتوانیم با این پدیده و بحران مبارزه کنیم. همچنین لازم است تا تهیه برنامه‌ای با محوریت سیاست خارجی برای بهره‌گیری از دستاوردهای دیپلماسی و تهیه برنامه‌ای با محوریت سیاست داخلی با تأکید بر ارتقای اعتماد اجتماعی و بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه‌های انسانی و اجتماعی در جهت مهار بحران در دستورکار شورای عالی هماهنگی اقتصادی قرار گیرد.

مازنی خاطرنشان کرد: به مسئولان ارشد نظام تأکید می‌کنم گفت‌وگوی اعتمادساز مقامات ارشد نظام با مردم و تشریح ابعاد ظالمانه تحریم به صورت شفاف در دستورکار قرار گیرد و به مردم گفته شود که چه اتفاقی افتاده و چه اتفاقی در شرف وقوع است و برای مهار بحران مردم و حاکمیت باید چگونه با هم همکاری کنند.

وی افزود:  برای فرهنگ‌سازی با توجه به فضای کنونی جهانی که از اتاق شیشه‌ای در حال تبدیل شدن به گوی بلورین است بسیار سخت است. بنده و همکارانم در کمیسیون فرهنگی مجلس در این شرایط دست همه عناصر تأثیرگذار در حوزه فرهنگ و هنر را می‌بوسیم و از همگان به ویژه مراجع معظم تقلید، دانشگاهیان، حوزویان و اصحاب فرهنگ و هنر یاری می‌طلبیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:  از دولت و سازمان برنامه و بودجه می‌خواهم که در آستانه تشکیل ستاد بودجه اعتبارات حوزه فرهنگ را متناسب با شأن فرهنگی ملت ایران تعریف کنند.اصلاح نظام انتخابات فراتر از اصلاح قانون انتخابات است، بنابراین از دولت و مجلس انتظار دارم در جهت اصلاح نظام انتخابات اقدام لازم را به عمل آورند و از فعالان سیاسی انتظار می‌رود به جای انشعاب‌های حزبی نسبت به شکل‌گیری احزاب سراسری اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز