خبرگزاری کار ایران

با تلاش اعضای شورای حل اختلاف؛

جوان اندیمشکی از چوبه دار رهایی یافت

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۹۰۹

با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف استان خوزستان و گذشت خانواده مقتول، قاتل یک جوان اندیمشکی با جلب رضایت اولیای دم، از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش ایلنا، رئیس دادگستری اندیمشک با اعلام این خبر، گفت: یک جوان ۲۰ ساله در سال ۱۳۹۵ در درگیری با یک جوان دیگر، با ضربه چاقو به قتل رسید که موجب ایجاد تنش و نزاع های بعدی بین دو خانواده شد.

خداکرم رحیمی بهمنیاری اظهار داشت: باتوجه به صدور حکم اعدام برای متهم،

برای پیشگیری از وقوع نزاع های بعدی و برقراری امنیت، صلح و آرامش پایدار در منطقه، این پرونده به شورای حل اختلاف اندیمشک ارجاع شد و با استفاده از ظرفیت بزرگان، معتمدین، سران عشایر منطقه و مصلحین، نشست های متعددی برای ایجاد صلح و سازش میان این دو خانواده تشکیل شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان و پس از طی چندین جلسه، خانواده مقتول به حرمت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین (ع) از حق قصاص قاتل فرزند خود صرف نظر کرده و با اعلام رضایت، قاتل از اعدام رهایی یافت و این پرونده پس از دو سال، با صلح و سازش و رضایت طرفین مختومه شد.

رحیمی بهمنیاری با اشاره به اهمیت روحیه صلح و سازش در جامعه اسلامی، گفت: عفو و بخشش، یک سنت حسنه و از ویژگی های مورد تاکید هر مسلمانی است و در این راستا دستگاه قضایی تلاش می کند این فرهنگ را تقویت کند.

رئیس دادگستری اندیمشک در ادامه افزود: مختومه شدن پرونده های متعدد به صلح و سازش در این شهرستان نشان دهنده همراهی مردم برای برقراری امنیت روانی، گذشت و فرهنگ بالای شهروندان است که همواره پشتوانه واقعی دستگاه قضایی بوده و هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز