خبرگزاری کار ایران

باهنر در نشست خبری مطرح کرد؛

می‌گویند باید با قوه قهریه اقتصاد را کنترل کرد/ تلاش عده‌ای برای قانع کردن رهبری جهت تشکیل شورای انقلاب/ در انتخابات نظام مهندسی لیستی نمی‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۸۸۸

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: در میان اقتصاد‌دان‌های ملی دو گروه وجود دارند؛ یکی می‌گوید باید ارز را تک نرخی کنیم که در این روش عده‌ای زیر خط فقر می‌روند که باید این را جبران کرد و با یکسان کردن نرخ‌ها برخی مشکلات حل می‌شود. دیدگاه دیگر این است که با قوه قهریه اقتصاد را کنترل کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز با حضور تعدادی از اعضای این جمعیت برگزار شد.

در این مراسم محمدباقر قالیباف و محمدرضا باهنر حضور داشتند.

محمدرضا باهنر در ابتدای این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: ما موقعیت را اینطور سنجیدیم که در محضر آقای قالیباف باشیم از این منظر که هم از فرماندهان دفاع مقدس و هم از مدیران موفق کشور بودند و اصولا مسائل جاری کشور را تحلیل و بررسی می‌کنند.

وی تصریح کرد: در مورد این داستان اهواز و آن حادته تروریستی نگرانی‌هایی در کشور در مورد امنیت و اطلاعات و اقتداری که وجود دارد سوالاتی به وجود آمد اما در کل یک عملیات مهم نظامی نبود البته اگر سیستم اطلاعاتی ما با دقت بیشتری به این مراسم توجه می‌کردند امکان داشت تلفات کمتر باشد و پاسخ مستقیمی به کسانی که این مسائل را رقم زدند خواهند داد.

باهنر گفت: تصوراتی که در جامعه به وجود آمده این است که جنگ، جنگ اقتصادی است اما جنگ رسانه‌ای خیلی سنگین‌تر و پرحجم‌تر کار می‌کند حتی بعضی از آثار را خیلی بزرگتر از آنچه که هست نشان می‌دهند.

وی عنوان کرد: باید نقشه راه داشته باشیم و در مورد واقعیات را که هست با مردم صحبت کنیم. سیزده آبان اتفاق جدیدی نمی‌خواهد بیافتد کارهایی که گفته‌اند را زودتر شروع کرده‌اند و اینکه جامعه منتظر یک اتفاق بزرگ باشند اینطور نخواهد بود. ما باید در جنگ اقتصادی روش مناسبی را اتخاذ کنیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: افکار عمومی هم عوام و خواص نگرانی این اوضاع را پیدا کرده‌اند که اوضاع ول است و کسی اراده‌ای برای این وضعیت ندارد. همه‌ وظیفه‌مان است که دولت را کمک کنیم و مسیری غیر از دولت وجود ندارد. عده‌ای دنبال این بودند که آقا را قانع کنند که اوضاع کشور به هم ریخته و شورای انقلاب و چنین چیزهایی به وجود آید اما رهبری گفتند راهی جز دولت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بعضی از وزارت‌خانه‌ها الان چند ماه است که وزیر ندارند، گفت: طرح‌های جدی وجود دارد و در میان اقتصاد‌دان‌های ملی دو گروه وجود دارند؛ یکی می‌گوید باید ارز را تک نرخی کنیم که در این روش عده‌ای زیر خط فقر می‌روند که باید این را جبران کرد و با یکسان کردن نرخ‌ها برخی مشکلات حل می‌شود. دیدگاه دیگر این است که با قوه قهریه اقتصاد را کنترل کرد.

باهنر با اشاره به شورای عالی اقتصادی گفت: همگرایی قوا با هم باید بیشتر باشد و این ستاد باید بتواند به عنوان قرارگاهی مختار و مدبر ایفای نقش کند.

وی تاکید کرد:‌ وزیر راه و شهرسازی و جامعه اسلامی مهندسین در انتخابات نظام مهندسی وارد شود. اما توصیه ما این است که در انتخابات شرکت کنند. جامعه اسلامی مهندسین امسال لیستی را ندارد و از لیستی در انتخابات نظام مهندسی حمایت نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز