خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه آمریکا:

از مکانیزم دور زدن تحریم‌های ایران توسط اروپا مایوس شدیم

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۴۲۴

وزیر خارجه آمریکا اقدام اروپایی‌ها در ایجاد یک سازوکار پولی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا را به شدت غیر سازنده و مایوس کننده خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از «رویترز»، «مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا روز گذشته -سه‌شنبه- در کنفرانسی طرح اتحادیه اروپا برای ایجاد یک سازوکار ویژه برای دور زدن تحریم‌های آمریکا را مورد انتقاد قرار داد.

وی گفت: طرح کشورهای اروپایی برای دور زدن تحریم‌های نفتی آمریکا بسیار غیرسازنده است.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه متاسفانه شب گذشته از اینکه شنیدم اعضای باقیمانده برجام در توافق هسته‌ای از تلاششان برای ایجاد یک سیستم ویژه پرداختی جهت دور زدن تحریم‌های آمریکا حرف زدند به شدت ناراحت و در واقع عمیقا مایوس شدم.

پومپئو در ادامه مدعی شد: این یکی از غیرسازنده‌ترین اقدامات قابل تصور برای امنیت و صلح جهانی و منطقه‌ای بود. با حمایت از درآمدهای این رژیم شما ایران که دولت شماره یک در حمایت از ترور است را تثبیت می‌کنید.

وی در بخش دیگری از ادعاهای خود افزود: اقدامات آمریکا در جهت حمایت از مردم ایران است. تعهد ما نسبت به حمایت از مردم ایران با کلمات به پایان نمی‌رسد. ایالات متحده صدای شما را می‌شنود و در کنار شما می‌ایستد. ما از حق حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز