خبرگزاری کار ایران

شمخانی:

حادثه تروریستی اهواز بار دیگر برخورد دوگانه مدعیان مبارزه با تروریسم را به تصویر کشاند

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۳۸۹

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان خاطرنشان کرد: حادثه تروریستی اهواز بار دیگر معضل برخورد دوگانه برخی از مدعیان مبارزه با تروریسم را به تصویر کشاند که حاضر نشدند این اقدام تروریستی را محکوم و دست از حمایت و پشتیبانی از تروریست‌های تحت پوشش خود بردارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نشست یک روزه دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه با عنوان «گفت‌وگوی امنیتی منطقه‌ای» دقایقی پیش با حضور علی شمخانی دبیر ‌ شورای عالی امنیت ملی کشورمان و همتایان او از کشورهای افغانستان، چین، هند و روسیه آغاز شد.

شمخانی در ابتدای این نشست گفت: ابتدا مایلم از حضور شما در این نشست تشکر کنم. هسته اولیه نشست کنونی ما در مجاورت اینجانب و جناب پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه و مشاور امنیت ملی وقت دولت پاکستان شکل گرفت و در آن جلسه مقرر شد نشست شش جانبه‌ای داشته باشیم که با تغییر دولت پاکستان بر اساس اطلاعاتی که به ما دادند دولت جدید خواهان حفظ جایگاه مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر نیست لذا ما از حضور نماینده عالی دولت پاکستان در این نشست محروم شدیم.

وی تاکید کرد: استقرار تهدید تروریسم و دغدغه مشترک نسبت به جریان انتقال تروریست‌ها بعد از شکست داعش از عراق و سوریه به افغانستان، مسئولان شوراهای امنیت منطقه را دور هم جمع کرده است. هدف اولیه از برگزاری این گردهمایی ایجاد ساز و کاری برای همفکری درباره همکاری نسبت به معضلاتی است که گسل امنیتی مشترک ما را دچار تهدید کرده است.

‎دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تاکید کرد: به یاری کشورهای شرکت‌کننده باید راه‌های غلبه بر این تهدید را بیابیم و اقدامات مشترک ممکن را جامه عمل بپوشانیم. لذا امیدواریم این نشست و تداوم آن بتواند نقش مهمی در ایجاد امنیت و صلح و رفاه برای منطقه و به ویژه برای کشورهای حاضر در این جمع داشته باشد.

شمخانی یادآور شد‌: لازم می‌دانم در ابتدای این نشست از اظهار مراتب همدردی کشورها و اعلام محکومیت اقدام تروریستی گروه وابسته به بیگانگان که در شهر اهواز مرتکب جنایت بزرگی شدند، تشکر کنم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان خاطرنشان کرد: این حادثه تروریستی بار دیگر معضل برخورد دوگانه برخی از مدعیان مبارزه با تروریسم را به تصویر کشاند که حاضر نشدند این اقدام تروریستی را محکوم و دست از حمایت و پشتیبانی از تروریست‌های تحت پوشش خود بردارند.

وی با بیان اینکه مباحث نشیت امروز ما غیرعلنی خواهد بود، گفت: مجددا از حضور دبیر امنیت ملی فدراسیون روسیه، مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند، مشاور امنیت ملی افغانستان و معاون وزیر امنیت ملی چین در این نشست تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز