خبرگزاری کار ایران

امروز در کمیسیون بهداشت مطرح شد؛

همه ظرفیت‌های صنعت پزشکی بروز نکرده است

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۲۳۸

یک عضو کمیسیون بهداشت تاکید کرد: تولیداتی که در واکسن‌سازی وجود دارد و تکنولوژی‌هایی که در این صنعت از آن استفاده می‌شود در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و عنوان شد که برخی از واکسن‌ها به دیگر کشورها صادر می‌شود.

احمد همتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره جلسه امروز کمیسیون بهداشت گفت: جلسه امروز این کمیسیون با حضور مسئولان  انستیتو پاستور و موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی برگزار شد که مباحث مختلفی در صنعت دارو نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: تولیداتی که در واکسن‌سازی وجود دارد و تکنولوژی‌هایی که در این صنعت از آن استفاده می‌شود در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و عنوان شد که برخی از واکسن‌ها به دیگر کشورها صادر می‌شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سطح علمی این دو شرکت یعنی رازی و پاستور در حد قابل قبولی است اما همه ظرفیت‌های آن هنوز ظهور و بروز پیدا نکرده است. مباحثی مطرح شد که به عنوان مثال برخی از واکسن‌ها از جمله فلج اطفال تزریقی و واکسن‌های صادراتی دیگر را بتوانیم تقویت کنیم که در مواقع تحریم بتوانند نقش ویژه‌ای را ایفا کنند و تولیدات را داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز