خبرگزاری کار ایران

علم‌الهدی در خطبه‌های نمازجمعه مشهد:

حمایت رهبری از دولت و مجلس به معنای تایید سوتدبیرها نیست/ رئیس اف‌ای‌تی‌اف، وزیر خزانه‌داری امریکا است

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۲۱۲

امام جمعه مشهد تاکید کرد: برخی‌ها فکر می‌کنند رهبری از دولت حمایت می‌کند،‌ این مسئله به معنای تایید سوتدبیرها است. این حمایت به معنای تایید سوتدبیرهای دولت و مجلس نیست. نه آنکه از سوتدبیرها اطلاع ندارند و از معیشت مردم خبر ندارند. آنکه در این مملکت از همه بیشتر خبر دارند و نسبت به وضعیت آگاهی دارند، رهبری است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته مشهد گفت: موج عزاداری امام حسین (ع) در این مقطع حساس در مسئله ارزشگذاری عقاید در داخل مرزها اثر بسیاری داشت. می‌گویم مقطع حساس زیرا رهبری در صبحت‌های اخیر خود بارها این واژه را استعمال کرده‌اند. 

تحریم اقتصادی و ایجاد مشکلات معیشتی دلالت بر ضعف و زبونی دشمن در مقابل ماست

وی ادامه داد: موقعیت و شرایط حساس است. این حساسیت به خاطر وضعیت اقتصادی مردم نیست بلکه به خاطر شگرد،  توطئه و فتنه‌ای است که دشمن نسبت به اساس انقلاب و نظام دارد. 

این عضو مجلس خبرگان با تاکید بر اینکه برخی‌ها فکر می‌کنند مشکلات معیشتی و اقتصادی که امروز ایجاد شده، قوت دشمن و ضعف ماست در حالی که اینگونه نیست، اظهار داشت: کارهای دشمن، در مسئله تحریم اقتصادی و ایجاد مشکلات معیشتی دلالت بر ضعف و زبونی در مقابل ما را می‌کند. دشمنی که ناوگانش دل اقیانوس‌ها را می‌شکافد و در اقصی نقاط جهان حضور نظامی قدرتمندی دارد، در مقابل ما آنقدر زبون است که جز فتنه و توطئه راه دیگری جز مقابله ندارد. 

سفره استکبار دشمن با همین فرمان به‌زودی از روی کره زمین جمع می‌شود 

علم‌الهدی با بان اینکه علت آنکه رهبری می‌گویند شرایط حساس است به خاطر آن است که دشمن دیده است استکبارستیزی در کشور رشد داشته، چهل سال عمر کرده و همه توطئه‌ها را خنثی کرده است،‌ تصریح کرد: ما امروز نسبت به چهل سال پیش قدرتمندتر شده و دشمن ضعیف‌تر و ذلیل‌تر شده است بنابراین دشمن به دنبال آن است که مردم رشد نکنند.

وی با تاکید بر اینکه با فرمانی که این مردم و انقلاب گرفته و جلو می‌رود، به زودی سفره استکبار دشمن از روی کره زمین جمع می‌شود لذا می‌خواهند جلوی ما را سد کنند، خاطرنشان کرد: به همین خاطر، می‌خواهند برای ما و نسل جوانی که تجربه پیروزی انقلاب را ندارد، ثابت کند راه چهل سال گذشته اشتباه بوده است. وقتی بنا شد افراد جوان که گذشته را تجربه نکرده، امام، پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را ندیده اما مشکلات اقتصادی و معیشتی امروز را می‌بینند، آنها بگویند نسل قبل از ما راه را عوضی رفته است.

آنکه در این مملکت از همه بیشتر خبر دارند، رهبری است

امام جمعه مشهد به دو جنگ اقتصادی و رسانه‌ای دشمن علیه ایران اشاره کرد و ابراز داشت: دشمن در جنگ اقتصادی معیشت ما را هدف قرار داده است تا جوانان ما فکر کنند جامعه ما از روز اول فقیر بوده و امکاناتی نداریم که به خاطر مرگ بر امریکا بوده است. آنها سفره ما هدف گرفته است. جنگ دوم نیز جنگ رسانه‌ای است که با عناوین مختلف با جریان‌های اطلاع‌رسانی می‌خواهند به ما تلقین کنند که نسبت به وضع موجود بدبین و نسبت به آینده ناامید شویم تا راه ما گرفته شود و انقلاب ما بعد از چهل ادامه پیدا نکند. 

علم‌الهدی افزود: برخی‌ها فکر می‌کنند رهبری از دولت حمایت می‌کند،‌ این مسئله به معنای تایید سوتدبیرها است. این حمایت به معنای تایید سوتدبیرهای دولت و مجلس نیست. نه آنکه از سوتدبیرها اطلاع ندارند و از معیشت مردم خبر ندارند. آنکه در این مملکت از همه بیشتر خبر دارند و نسبت به وضعیت آگاهی دارند، رهبری است. ما برخی اوقات خدمت ایشان می‌رسیم و می‌خواهیم مطلبی را بیان کنیم ولی مشاهده می‌کنیم ایشان نه تنها از مطلب خبر دارند بلکه از آن طرف ماجرا نیز اطلاع دارند.

 

دشمن از کوچکترین کلمات ما در جنگ رسانه‌ای خود استفاده می‌کند

وی با تاکید بر اطلاع و آگاهی رهبری ازمسائل بیان کرد: مقام معظم رهبری از سوتدبیرها آگاه هستند، تایید هم نمی‌کنند و اعتراض نیز می‌کنند ولی حمایت‌ها به خاطر شرایط حساس است. ما نباید حرفی بزنیم که دشمن در جنگ رسانه‌ای به آن استشهاد کند و آب به آسیاب دشمن بریزیم. دشمن می‌خواهد از کوچکترین کلمات ما در جنگ رسانه‌ای خود استفاده کند همانطور که از کوچکترین سوتدبیر کارگزار ما در جنگ اقتصادی سواستفاده می‌کند. 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اضافه کرد: از برکات عشق به اهل بیت و تاسوعا و عاشورا این است که خداوند بر ما منت گذاشته و سایه میوه دل پیامبر (ص) و امام علی (ع) و زهرا (س) بر ما پرتوافکن است، دقیق رهبری می‌کند و ما را جلو می‌برد و دست ما را می‌گیرد. 

اوضاع پیچیده‌تری در دوران دفاع مقدس نسبت به وضعیت کنونی داشتیم

علم‌الهدی به فرارسیدن سالگرد هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: ما در دوران دفاع مقدس، اوضاع پیچیده‌تری از وضعیت کنونی داشتیم ولی مردم مقاومت کردند، در جنگ پیروز شدیم و دشمن را برای همیشه عقب راندیم. روزی در این مملکت بود که ۱۵۰۰ کیلومتر خاک کشور در پای دشمن بود، جبهه‌ها را ۱۵۰۰ کیلومتر اینطور از مرزها تشکیل دادیم ولی امروز آن جبهه در کنار دریای مدیترانه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه آن مشکل در مقابل مشکلات کنونی چیزی نیست، عنوان کرد: عزیزان ما مقاومت کنند و مسئولان در عرصه مدیریت جهادی با تدبیر مشکلات معیشتی مردم را بر سر راه بردارند و در کناری نباشند که افراد سودجوی امریکایی رزق مردم را چپاول کند. 

با تصویب اف‌ای‌تی‌اف ما را به دشمن نسپارید

خطیب نمازجمعه مشهد با تاکید بر اینکه در میدان جنگ رسانه‌ای باید به دشمن ثابت کنیم همه یک صدا هستیم، گفت: دولت، مجلس، قوه قضاییه، همه مسئولان و کارگزاران نظام و مردم در یک صف در مقابل دشمن ایستاده‌اند و دو تا صف ندارند. مسئولان نیز حواس‌شان باشد که در تدابیرشان ما را به دشمن نسپارند.

علم‌الهدی ادامه داد: در اف‌‌‌ای‌تی‌‌‌اف که می‌خواهند تصویب کنند، ما را به دشمن نسپارید. رئیس این کنوانسیون وزیر خزانه‌داری امریکا است در حالی که رهبری می‌گویند فرمانده مطلق جنگ اقتصادی ما را رئیس اف‌‌‌ای‌‌‌تی‌اف است. 

دشمن ما سیلی خورده است و درصدد جبران این سیلی است

وی با بیان اینکه این تدبیر است که در جنگ اقتصادی ما را به دشمن بسپارید، اظهار داشت: عزیزان ما فکر کنند. هم مسئولان دولتی و هم نمایندگان مجلس دقیق مسئله را بررسی کنند و اف‌‌ای‌‌تی‌اف را بررسی کنند و ببینند چه می‌کنند. یکبار با ارز و سکه تدبیر کردید، این وضعیت را برای مردم ایجاد کردید؛ دوباره وضعیت جدیدی ایجاد نکنید.

این عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: دشمن ما سیلی خورده است و درصدد جبران این سیلی است. مردم باید با توان داخلی خود در مقابل این دشمن ایستاده و مقاومت کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز