خبرگزاری کار ایران

برایان هوک:

دنبال توافقی هستیم که برنامه هسته‌ای و موشکی ایران را پوشش دهد

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۰۰۲

رئیس گروه اقدام ایران گفت: آمریکا در تلاش برای مذاکره در مورد یک توافق با ایران است که موضوع موشک‌های بالستیک و برنامه هسته‌ای تهران را پوشش دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و رئیس گروه اقدام  ایران امروز -چهارشنبه- در سخنرانی در موسسه هادسون گفت که ایالات متحده آمریکا در حال تلاش برای مذاکره در مورد یک توافق با ایران است که موضوع موشک‌های بالستیک و برنامه هسته‌ای تهران را پوشش دهد.

هوک این اظهارات پیش از نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک که هفته آینده برگزار می‌شود بیان کرد و گفت: « امیدواریم بتوانیم معاهده جدیدی را با ایران به امضا برسانیم چراکه این توافق شبیه توافق شخصی میان دو دولت نیست که در گذشته وجود داشت، بلکه ما به دنبال امضای یک پیمان هستیم»

وی گفت که رهبران ایران با وجود سخنان رئیس‌جمهور دونالد ترامپ و وزیر امور خارجه مایک پومپئو  می‌گویند که علاقمند به ملاقات و مذاکره با آمریکا نیستند البته با احترام به این واکنش باید بگویم که برنامه ما تغییری نمی‌کند و تحریم‌های آمریکا علیه ایرن در حال اجرا است البته اقدامات جدی‌تری هم در راه است.

هوک اذعان داشت که منابع مالی ایران را هدف قرار دادیم.

وی مدعی شد کشورهای منطقه نگرانی‌شان از برنامه موشکی ایران هر روز بیشتر می‌شود.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با بیان اینکه اشتباه ما این بود که برنامه موشکی را در برجام لحاظ نکردیم، گفت:‌ ایران یا کلا اقتصاد خود را از دست رفته خواهد دید یا باید با دنیا تعامل کند.

هوک تاکید کرد: هدف ما رساندن صادرات نفت ایران به صفر  است.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم خاورمیانه با ثبات باشد باید با ایران مقابله کنیم. واشنگتن در پی توافقی چندجانبه، پایدار  وطولانی با در نظر گرفتن برنامه هسته‌ای است این‌ها در سخنرانی هفته آینده رئیس‌جمهور مطرح خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز