خبرگزاری کار ایران

امیر سیاری در سازمان صنایع دریایی:

اگر قدرت دریایی نداشته باشیم دیگران منابع خلیج فارس را به تاراج می‌برند

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۵۰۱

معاون هماهنگ‌کننده ارتش تاکید کرد: حتما یک نیروی دریایی ممتاز و برجسته می‌خواهیم که امنیت را در دریاها برقرار کند و اگر در این حوزه قدرت نداشته باشیم، دیگران منابع خلیج فارس را به تاراج می‌برند.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب‌‌‌الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌‌کننده ارتش در جمع کارکنان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به موقعیت ژئوپلوتیک کشورمان از لحاظ جغرافیایی گفت: کشورمان در موقعیتی قرار گرفته که هم در شمال و هم در جنوب دریا دارد؛ در شمال ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر مرز دریایی و در جنوب نزدیک ۱۲۰۰ کیلومتر در خلیج فارس مرز داریم که یک مزیت مهم برای کشور است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد صادرات و واردات کشور از طریق یک سوم مرز دریایی انجام می‌‌‌شود، اظهار داشت: خلیج فارس که به انبار انرژی دنیا معروف است فقط یک راه به بیرون دارد و آن هم تنگه هرمز است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه از سواحل مکران به دریاهای آزاد وصل می‌‌شویم، تصریح کرد: فرمانده معظم کل قوا فرمودند ما از طریق سواحل مکران به چهار گوشه دنیا راه داریم و ببینند چه موقعیت ویژه‌ای برای ما به وجود می‌آورد.

سیاری با بیان اینکه این موقعیت دریایی باید باعث توسعه دریامحور کشور شود، خاطرنشان کرد: حتما یک نیروی دریایی ممتاز و برجسته می‌‌‌خواهیم که امنیت را در دریاها برقرار کند و اگر در این حوزه قدرت نداشته باشیم دیگران منابع خلیج فارس را به تاراج می‌برند.

وی با بیان اینکه توسعه سواحل مکران توسعه کشور را به دنبال دارد، ابراز داشت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند سواحل مکران و دریای عمان و حضور در منطقه یک گنج و ذخیره است؛ لذا نیروی دریایی ارتش در تلاش برای تحقق این فرمان فرمانده معظم کل قوا است.

این مقام عالی ارتش زیرساخت، نیروی انسانی مناسب و تجهیزات را سه مولفه برای حضور قدرتمند در آب های آزاد برشمرد و بیان کرد: در حال حاضر حفاظت از خلیج فارس برعهده نیروی دریایی سپاه است و نیروی دریایی ارتش هم از شرق جزایر لارک تا مدار ۱۰ درجه باب المندب و خلیج عدن حضور دارد لذا برای انجام این ماموریت‌‌‌های مهم نیازمند تجهیزات مدرن هستند که در اینجا اهمیت صنایع دریایی وزارت دفاع مشخص می‌‌شود.

سیاری با بیان اینکه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع باید تجهیزات متناسب با ماموریت نیروهای مسلح در آب‌‌های آزاد طراحی و تولید کند، یادآور شد: امروز به دستاوردهای سازمان صنایع دریایی افتخار می‌کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز