خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی مدعی شد؛

طرح ایجاد محور اقتصادی بین اسرائیل و اعراب برای از بین بردن نفوذ ایران در خاورمیانه

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۵۰۸

وزیر اطلاعات و حمل‌ونقل رژیم صهیونیستی ضمن تکرار ادعاهای این رژیم علیه ایران از اهمیت تشکیل یک محور اقتصادی مشترک بین اسرائیل و کشورهای عرب منطقه برای مقابله با نفوذ ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری رژیم صهیونیستی، «آروتز شوا»، «اسرائیل کاتز» وزیر اطلاعات و حمل و نقل رژیم صهیونیستی، در همایش سالانه مبارزه با تروریسم در اندیشکده «هرتزلیا»، مدعی شد: «نبرد با تروریسم، نیازمند مقابله با کشورهایی است که از تروریسم حمایت مالی، تسلیحاتی و آموزشی می‌کنند. ایران در صدر حامیان تروریسم است. این ایران است که حزب الله، حماس، جهاد اسلامی فلسطین و گروه‌ها را در خاورمیانه تامین مالی و تسلیحاتی می‌کند».

وی ایجاد یک محور اقتصادی بین اسرائیل و کشورهای عملگرای منطقه را راه حل از بین بردن نفوذ ایران در خاورمیانه خواند و مدعی شد: وصل کردن منطقه از طریق یک شبکه اقتصادی-ترابری به یکدیگر وزنه تعادلی مناسبی در برابر محوری است که ایران آن را رهبری می‌کند.

«کاتز» مدعی شد: روز بعد از شکست داعش در عراق و سوریه، روزی خواهد بود که ایران به بزرگترین تهدید برای منطقه تبدیل می‌شود.

وی گفت: ما باید تهران را به قطع حمایتش از گروهایی مانند حزب‌الله و توقف فعالیت‌های مخرب در منطقه مجبور کنیم. خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و احیای تحریم‌ها علیه ایران از اهمیت بالایی در این خصوص برخوردار است.

وزیر اطلاعات و حمل و نقل رژیم صهیونیستی مدعی شده تحریم‌های اقتصادی علیه ایران در گذشته و حال، مؤثر بوده‌ است. خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران در این وضعیت بسیار مهم است.

وی مدعی شد: سیاست آمریکا درقبال ایران در زمان ترامپ و تیم او، همچنین دیدگاه مشترک دولت آمریکا و اسرائیل درخصوص تهدید ایران، جدیّت اسرائیل در اعمال خطوط قرمز برای ایران در سوریه، نظر متحدان ایران درباره خطری که تثبیت حضور نظامی آن در سوریه دارد، بحران اقتصادی و اعتراضات عمومی، فرصتی را برای متوقف کردن ایران و حامیان آن در منطقه ایجاد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز