خبرگزاری کار ایران

بطحایی خبر داد:

توزیع ۳۳ میلیارد تومان اقلام ورزشی در مدارس کشور

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۴۱۵

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در سال جاری با عنایتی که سازمان برنامه و بودجه داشته است حدود ۳۳ میلیارد تومان برای تجهیز اقلام ورزشی اعتبار گذاشته شده است که همزمان در ۳۲ استان کشور توزیع می‌شود.

به گزارش ایلنا، سیدمحمد بطحایی در آیین بدرقه کاروان پویایی، شادابی و سلامتی که به صورت نمادین و همزمان با سراسر کشور در کرج برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا گفت: فعالیت‌های تربیت بدنی با هدف تقویت نشاط و شادابی در مدرسه  از جمله فعالیت‌های آموزش و پرورش در دولت دوازدهم است که با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم در مسیر توسعه گام برداریم باید فعالیت تربیت‌بدنی را تقویت کنیم تا افراد با فیزیک مناسب وارد جامعه شوند، اظهار داشت: امسال نودمین سالی است که درس تربیت‌بدنی به عنوان درسی اجباری در برنامه درسی مدارس قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در سال جاری با عنایتی که سازمان برنامه و بودجه داشته، حدود ۳۳ میلیارد تومان برای تجهیز اقلام ورزشی اعتبار گذاشته شده است که همزمان در ۳۲ استان کشور توزیع می‌شود.

بطحایی از ایجاد چمن مصنوعی در مدارس خبر داد و تصریح کرد: امکانات موجود آموزش و پرورش با نیازها فاصله دارد لذا اگر دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف به کمک دانش‌آموزان نیایند و امکانات خود را در اختیار دانش‌آموزان قرار ندهند، این عدد و رقم‌ها خیلی تأثیرگذار نیست و مشکلات قامتی در بچه‌ها وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به نوع شهرسازی و بنای ساختمان‌ها خاطرنشان کرد: متأسفانه زمین‌های خاکی که در گذشته در محله‌ها وجود داشت و بچه‌ها فعالیت‌های ورزشی خود را در آن انجام می‌دادند امروز وجود ندارد لذا محیط مناسب برای انجام تحرک و انجام حرکات ورزشی وجود ندارد و ما شاهد مشکلاتی در ساختار قامتی دانش‌آموزان هستیم و این مشکل در دختران بسیار بیشتر است و آنها در انجام فعالیت‌های ورزشی محدویت بیشتری دارند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: برگزاری این مراسم نمادین است و ما نباید دلمان به این مقدار از اقدامات خوش باشد زیرا اگر نهادها به کمک دانش‌آموزان نیایند، مشکلات ورزشی حل نمی‌شود و اولیا باید برای تأمین امکانات ورزشی از سازمان‌ها مطالبه‌گر باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز