خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

شکل‌گیری بسته‌های سیاستی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار/ لایحه منع خشونت علیه زنان دوباره با نظراتی روبه‌رو شده است

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۳۹۳

معاون امور زنان و خانواده ‌رئیس‌جمهور تاکید کرد: لایحه منع خشونت علیه زنان مراحل خود را در قوه قضاییه سپری می‌کند چراکه این موضوع دوباره با نظراتی روبه‌رو شد که ما در این مورد اعلام آمادگی کردیم و امیدواریم تا هرچه زودتر این موضوع به سرانجام برسد چراکه این لایحه منجر به حمایت بیشتر و تامین امنیت و آرامش در خانواده‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهور در نشست معرفی و ارزیابی شاخص‌های خانواده شکوفا گفت: لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان با پیگیری‌ها و درخواست دولت دوازدهم به صحن مجلس آمد و با پیگیری‌های مجدد دولت این لایحه به تصویب رسید و امیدواریم هرچه زودتر این لایحه اجرایی شود.

مشکلات اقتصادی، بیکاری، اعتیاد معضلات زیادی را برای خانواده‌ها ایجاد کرده است

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه گاهی اوقات خانواده‌ها کارکرد خود را از دست می‌دهند، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی، بیکاری، اعتیاد معضلات زیادی را برای خانواده ایجاد کرده است، در شرایط کنونی حفظ خانواده با چالش‌های بیشتری روبه‌رو است.

معاون امور زنان و خانواده ‌رئیس‌جمهور ادامه داد: برنامه‌ها و راهبردهایی را تدوین کردیم که ابعاد و زوایای مختلفی مانند مباحث حقوقی و لوایح مرتبط با مسئله خانواده را پیگیری می‌کند.

بسته‌های سیاستی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار در حال شکل‌گیری است

ابتکار با بیان اینکه ستاد ملی زنان و خانواده را با حضور حسن روحانی تشکیل دادیم، تصریح کرد: این ستاد سه مصوبه دارد؛ شاخص‌های عدالت جنسیتی، اولین شاخص در این ستاد بود که در بحثی به شاخص‌های شکوفایی خانواده پرداخته شد. مهارت‌های زندگی در جهت تقویت و تحکیم خانواده و مهارت‌های زندگی با نگاه بسیار خوبی که در وزارت آموزش و پرورش است، دنبال و امیدواریم بتوانیم بحثی از گذشته مثل مهارت‌های زندگی به عنوان پس‌زمینه برای زندگی خانواده و جوانان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بسته‌های سیاستی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار با همکاری دستگاه‌های اجرایی در حال شکل‌گیری است،‌ خاطرنشان کرد: در ۱۸ استان بحث گفت‌وگوی ملی را مطرح کرده‌ایم که با همکاری انجمن جامعه‌شناسان ایران گفت‌وگوی بین نسلی هم به عنوان بخشی از این طرح را مد نظر قرار داده است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهور درباره لایحه منع خشونت علیه زنان ابراز داشت: لایحه منع خشونت علیه زنان مراحل خود را در قوه قضاییه سپری می‌کند چراکه این موضوع دوباره با نظراتی روبه‌‌‌‌رو شد که ما در این مورد اعلام آمادگی کردیم و امیدواریم تا هرچه زودتر این موضوع به سرانجام برسد چراکه این لایحه منجر به حمایت بیشتر و تامین امنیت و آرامش در خانواده‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز