خبرگزاری کار ایران

نوبخت:

طرح تامین کالاهای اساسی چیزی جز فساد ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۰۷۹

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در موافقت با رد طرح تامین کالاهای اساسی گفت: تعدادی از کالاهای ترجیحی و ارزان‌تر را به مغازه‌ها عرضه می‌کنیم و این باعث می‌شود که آن افرادی که جلوی صرافی‌ها صف می‌کشند از آن پس جلوی فروشگاه‌ها صف داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدباقر نوبخت که در موافقت با رد طرح تامین کالاهای اساسی در مجلس صحبت می‌کرد، گفت: امضای این طرح از سوی نمایندگان مردم و موافقت با فوریت آن نمادی از مردم دوستی مجلس است که از همه نمایندگان فهیم و مردم خواه مجلس تشکر می‌کنم.

وی تاکید کرد: ما در شرایط ویژه‌ای هستیم. برای گذر از این تکانه‌های اقتصادی نیاز به سازوکارهای متفاوتی از روال جاری کشور است. در نتیجه مقام معظم رهبری هم دستور دادند که قوای سه‌گانه شورای عالی هماهنگی را تشکیل دهند که به بررسی مسائل اقتصادی بپردازد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: در این شورا یکی از نکاتی که به آن توجه شد این بود که در این وضعیت که به جهت نابسامانی‌های قیمت ارز، قیمت سایر کالاها هم بالا می‌رود برای مردم و مصرف‌کنندگان و حتی تولیدکنندگان روش‌های جبرانی تهیه کنیم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم عنوان کرد: سازمان برنامه و بودجه اقدامات خود را انجام داد و ما گزارشات خود را برای رئیس مجلس و مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون برنامه و بودجه فرستادیم.

وی خطاب به مسعود پزشکیان که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت:‌ نمایندگان از برنامه‌ها مطلع نیستند. ما به غیر از برنامه ششم ۱۲ برنامه دیگر و همچنین پنج بسته اقتصادی برای جبران وضعیت موجود تعیین کرده‌ایم. در دولت مفصلا در این دوره بحث کرده‌ایم و رئیس‌جمهور در یکی از جلسات قانع نشد که ما دوباره بررسی کرده‌ایم و امروز قرار است که مساله این پنج بسته را نهایی کنیم.

نوبخت یادآور شد: ۱۷ میلیارد دلار از این مبالغ را برای ۲۵ کالای اساسی و دارو و کشاورزی در نظر گرفته‌ایم و همچنین برای پنج دهک برای ۱۰ قلم کالا هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده‌ایم. ۲۹ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان برای برنامه‌های ریز گذاشته‌ایم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد:‌ آقای پزشکیان حق بود که ما را دعوت می‌کردید و من فکر می‌کنم که نمایندگان در جریان این تصمیمات نیستند. شما از برنامه‌های ما مطلع نیستید که باید مطلع باشید. ما تعدادی از کالاهای ترجیحی و ارزان‌تر را به مغازه‌ها عرضه می‌کنیم و این باعث می‌شود که آن افرادی که جلوی صرافی‌ها صف می‌کشند از آن پس جلوی فروشگاه‌ها صف داشته باشند.

نوبخت گفت:‌ ما برای افراد نیازمند طرح داریم و شما اراده کنید و اجازه دهید که ما اجرا کنیم و شما نظارت داشته باشید. طرح تامین کالاهای اساسی چیزی جز فساد ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز