خبرگزاری کار ایران

محکومیت ۴.۶ میلیاردی قاچاقچیان آجیل و البسه در کردستان

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۱۲۵

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان از جریمه ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال متهمان پرونده قاچاق آجیل و البسه خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید نجیم حسینی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: عوامل پست هنگ مرزی زمینی شماره یک مرز باشماق به یک دستگاه کامیون کشنده مظنون و پس از بازرسی مقدار ۲۹۰ کیلوگرم مغز فندق و ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع البسه که با استفاده از دیوار کاذب در فضای بین انتهای چادر کامیون جاساز شده بود را کشف و ضبط و گزارش را به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

حسینی گفت: شعبه رسیدگی کننده با توجه به عدم ارائه مدارک، تخلف را محرز اعلام و حکم به ضبط کالاها به نفع دولت و پرداخت یک میلیارد و ۹۲۲ میلیون ریال جزای نقدی معادل یک برابر ارزش بهای مال مکشوفه به عنوان جریمه در حق دولت صادر کرد و با توجه به اینکه وسیله نقلیه مورد استفاده در امر قاچاق متعلق به فردی غیر از متهم بود و مالک خودرو نقشی در ارتکاب قاچاق نداشت؛ متهم پرونده به پرداخت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بابت ارزش خودرو نیز محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان از رسیدگی به پرونده قاچاق گردو و مغز گردو خبر داد و اظهار داشت: با کشف ۵ هزار و ۵۰ کیلوگرم گردو و ۹۵۰ کیلوگرم مغز گردو توسط مقر پاسگاه انتظامی کانی کن شهرستان مریوان، پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پس از صدور حکم بدوی در شعبه ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان مریوان و اعتراض متهم به رای صادره، پرونده مجددا در شعبه هشتم تجدیدنظر ویژه رسیدگی به امور قاچاق کالا و ارز سازمان مورد رسیدگی قرار گرفت و نهایتا حکم به ضبط کالای مکشوفه صادر و متهم به پرداخت یک میلیارد و ۲۱۶ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

حسینی خاطر نشان کرد: با توجه به عدم اطلاع مالک خودرو از قاچاق این محموله، حکم برائت برای وی صادر و متهم پرونده به پرداخت ۳۷۰ میلیون ریال برابر ارزش ریالی نیز محکو شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز